عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مددجویان کمیته امداد می‌توانند از ظرفیت پارک علم و فناوری گلستان بصورت رایگان بهره‌مند گردند

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

مددجویان کمیته امداد می‌توانند از ظرفیت پارک علم و فناوری گلستان بصورت رایگان بهره‌مند گردند

مددجویان کمیته امداد می‌توانند از ظرفیت پارک علم و فناوری گلستان بصورت رایگان بهره‌مند گردند
رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌توانند با حضور در دوره‌های آموزشی مختلف از قبیل چگونگی تیم‌سازی، تجاری‌سازی، بازاریابی و... حضور پیدا کرده و از ظرفیت پارک علم و فناوری گلستان به صورت رایگان استفاده نمایند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری ظهر امروز در جلسه "راهکارهای بهره‌گیری از ظرفیت استارت‌آپ‌ها در پیشبرد مأموریت‌های کمیته امداد" که با حضور مدیرکل و کارشناسان اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در محل پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد، بیان داشت: از زمان اعمال تحریم‌های مختلف، اهمیت پژوهش و فناوری روز به روز محرزتر و نگاه مسئولان هم به توانمندی‌های داخلی بیشتر شده است.
دکتر غفاری با بیان اینکه نباید به ایجاد اشتغال سطحی روی آورد، افزود: علم باید نافع بوده و اگر نتواند مشکلی را حل کند، به خودی خود اهمیتی ندارد.
وی به ظرفیت بالای نیروی جوان و متخصص در کشورمان اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به طور کامل استفاده کنیم و کشورهای اروپایی در حال جذب نخبه‌های کشورمان می‌باشند.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه بیان داشت: امروز با مبلغی حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان می‌توان کسب‌وکار کوچکی ایجاد کرد اما برای راه‌اندازی کسب‌وکاری بزرگ به اعتباری میلیاردی نیاز است؛ بنابراین باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و کوچک حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال یک شرکت دانش‌بنیان در شهر گرگان با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیون تومان توانسته برای تعداد ۳۰ نفر از جوانان این شهرستان اشتغال مستقیم ایجاد کند و این به معنای بهره‌وری درست از دانش و تخصصی می‌باشد که منتج به نتیجه شده است.
دکتر غفاری با بیان اینکه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان گلستان دارای ظرفیت عظیم و استعداد‌های کم‌نظیری از نظر نیروی انسانی تحت پوشش است، گفت: به دلیل آشنا نبودن این جوانان با اصول کسب‌وکار، این آمادگی در پارک علم و فناوری گلستان وجود دارد تا دوره‌های آموزشی مختلفی از قبیل چگونگی تیم‌سازی، تجاری‌سازی، بازاریابی و... را به صورت رایگان برای مددجویان این کمیته برگزار نماید.
وی افزود: هم‌‌اکنون دو مرکز رشد فعال در شهر گرگان و گنبدکاووس درحال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند و طی رایزنی‌های مختلف انجام شده با مدیران شهرستان‌های مختلف استان گلستان، مراکز رشد جدیدی در شهرهای آزادشهر، ترکمن و علی‌آبادکتول تا سال آینده راه‌اندازی خواهیم کرد.
دکتر غفاری در پایان خاطرنشان ساخت: شرکت‌های فعال در مجموعه پارک علم و فناوری گلستان که در مرحله پیش‌رشد هستند می‌توانند مبلغ ۱۰ میلیون تومان، شرکت‌های در مرحله رشد بین ۱۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان و پس از تجاری‌سازی محصول تا سقف 250 میلیون تومان از پارک تسهیلات دریافت نمایند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : پارک علم و فناوری گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .