عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداخت بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:

پرداخت بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در گلستان

 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در دویست و چهل و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان که در محل فرمانداری شهرستان مینودشت برگزار گردید گفت: طی سالجاری بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ، حسین طلوعیان در دویست و چهل و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرماندار مینودشت و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرائی و سرپرستی بانکهای استان در محل فرمانداری شهرستان مینودشت برگزار گردید ، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان گلستان ، گفت : طی سالجاری بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شده است .
به گفته وی ، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف رونق تولید و اشتغال ، تا کنون مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی را مرتفع نموده است و برگزاری جلسات این کارگروه در شهرستانها نیز سبب توجه و تمرکز بیشتر بر واحدهای تولیدی موجود در سطح استان خواهد گردید که یقینا رفع مشکلات آنها را در پی خواهد داشت .
در این جلسه همچنین، ابراهیم کریمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با مهم دانستن موضوع اشتغال و رونق تولید گفت : برگزاری این جلسات در شهرستان‌ها چند حسن دارد کهمی‌توان رصد کارگاه های تولیدی خرد و کلان، بررسی مشکلات از نزدیک و کوتاه شدن پروسه رسیدگی و حل مشکلات واحدها را از جمله آنها عنوان کرد.
وی افزود: در این جلسات فرمانداران شهرستان‌ها نسبت به مشکلات و موضوعات مطرح شده حساس تر می‌شوند و حضور مدیران کل مربوطه و مدیران عامل بانک‌ها ضمن ایجاد راه حل برای بسیاری از مشکلات، باعث دلگرمی تولیدکنندگان نیز می‌شود.
وی بیان کرد: در این رابطه با توجه به برگزاری سهجلسه کارگروه رونق تولید در شهرستان‌های بندرگز ، آزادشهر و گمیشان ، اکثر مصوبات انجام شده در مراحل نهایی و اجرایی می‌باشد که می تواند به معنی واقعی کلمه رونق تولید را به همراه داشته باشد و چرخ توسعه اقتصادی گلستان را با شتابی بیش از پیش به حرکت در بیاورد.
کریمی با اشاره به اصلی‌ترین مشکل تولیدکنندگان عنوان کرد: مهمترین مشکلاتی که واحدهای تولیدی با آن دست به گریبان هستند شامل معوقات بانکی، بدهی به سازمان‌های تامین اجتماعی و مالیاتی است که بخش عمده آن با تعاملاتی که موردنظر مجموعه استانداری گلستان است ، با اقدامات مناسب در مسیر حل شدن می باشد.
کریمی افزود: با وجود همه مشکلاتی که دولت در حوزه‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها با آن روبروست، رونداعطای تسهیلات به تولیدکنندگان تسهیل شده و از این رو مشکل خاصی نیست و دولت نیز تمام تلاش خود را دارد با تامین منابع مورد نیاز ، بخش تولیدی کشور را مورد حمایت قرار داده و این رویه رو به رشد را حفظ نماید.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ابرازداشت: در همین رابطه اعطای بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برایرونق تولید در استان گلستان گواه توجه و نگاه ویژه دولت به بخش تولیدی در سال جاری است.
دراین جلسه فرماندار مینودشت نیز طی سخنانی گفت: موضوع اصلی کشور اشتغال و رونق تولید است و باید با همه توان در جهت رفع موانع تولید تلاش نمائیم.
لازم به ذکر است در این جلسه مسائل و مشکلات 12 واحد تولیدی با حضور مسئولین این دستگاه مطرح و پیرامون رفع آن تصمیم گیری صورت پذیرفت.
همچنین بعد از پایان جلسه اعضاء کارگروه از 2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی مینودشت بازدید بعمل آوردند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 343
  • کد خبر : 69561