عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آفلاتوکسین در لبنیات گلستان در محدوده مجاز است


آفلاتوکسین در لبنیات گلستان در محدوده مجاز است

 مدیرکل استاندارد گلستان در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل اظهار داشت: گلستانی ها با اطمینان خاطر، لبنیات مصرف کنند.

به گزارش روابط عمومی استاندارد گلستان، محمود فرمانی با اشاره به 63 مورد نمونه‌برداری از محصولات لبنی استان گلستان از ابتدای سال تا کنون، گفت: نتایج بازرسی ها و نمونه برداری های متعدد از صنایع و فراورده های لبنی در استان گلستان در سال جاری، حاکی از آن است که میزان آفلاتوکسین در محصولات لبنی گلستان، بسیار کمتر از حد مجاز است.
دبیر شورای استاندارد گلستان اظهار داشت: 19 کارخانه لبنی در استان فعالیت و مجموعاً 51 فرآورده دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد تولید می کنند.
وی با بیان این مطلب که محصولات واحدهای تولیدی استان اعم از غذایی و غیر غذایی به صورت مستمر و دوره ای، بازرسی و کنترل می شوند؛ خاطرنشان کرد: سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان از نگاه استاندارد، جزو خط قرمزهاست و موضوع سلامتی شهروندان، امری نیست که استاندارد گلستان با تسامح و تساهل با آن مواجه شود.  
مدیرکل استاندارد گلستان ضمن اشاره به این موضوع که حد مجاز آفلاتوکسین در استاندارد، تعریف شده است و اگر این میزان از حد تعریف شده (100 نانوگرم بر لیتر) کمتر باشد، خطری برای سلامتی ایجاد نمی کند؛ تصریح کرد: میزان آفلاتوکسین موجود در فراورده های لبنی استان بسیار پایین تر از حد استاندارد است و خطری متوجه سلامتی گلستانی ها نیست.
فرمانی در ادامه افزود: مبنای نظارت دیگر دستگاه های نظارتی نظیر سازمان غذا و دارو، اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی بر سلامت فرآورده های غذایی و لبنی استان نیز استانداردهای ملی است.
فرمانی با تاکید بر اینکه وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی و شیرهای تولیدی در کارخانه ها، به دلیل کنترل مستمر و آزمایشات متعدد، در محدوده مجاز و قابل کنترل قرار دارد، تاکید کرد مصرف کنندگان برای اطمینان از سلامتی خود، از شیر و فراورده های لبنی استاندارد استفاده کنند.
مدیرکل استاندارد گلستان در پایان تاکید کرد شهروندان می توانند تمامی موارد مشکوک و مغایر با استاندارد را با سامانه پیامکی 30001517 و یا سامانه رسیدگی به شکایات به شماره 1517 در میان بگذارند و اطمینان داشته باشند که همکاران ما در استاندارد گلستان، بدون فوت وقت به موارد اعلامی، رسیدگی خواهند کرد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .