عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرش ترکمن می تواند بدرخشد

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

فرش ترکمن می تواند بدرخشد

فرش ترکمن می تواند بدرخشد

 رئیس مرکز ملی فرش ایران در نخستین کارگروه فرش دستباف استان گلستان در گرگان گفتفرش ترکمن می تواند بدرخشد، به شرط اینکه با خلاقیت و نوآوری، متقاضی را برای خرید تحریک کنیم .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، فرحنازرافع در کارگروه فرش استان اظهارکرد: از نزدیک تمام مشکلات بافندگان فرش استان و خساراتی که سیل به این هنرمندان وارد کرده را مشاهده کردم.

وی افزود: با رایزنی هایی که با بخش خصوصی انجام شد، استاندار گلستان قول مساعد دادکه زمین رایگان و سوله در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

رافع به برخی از کم کاری ها در زمینه فرش استان اشاره و بیان کرد: ۶۰ هزار هنرمند و نیروی کار در استان وجود دارد، چرا تاکنون مشکلات احصا نشده و چرا انجمن تولیدی و صنفی یا اتحادیه صادرکنندگان شکل نگرفته است؟

وی با بیان اینکه مشکل اساسی فرش استان ، نبود مدیریت واحد است، اضافه کرد: چرا آموزش ها تاکنون نتوانسته باعث خلاقیت و بالا رفتن قیمت و کیفیت شود؟

رافع همچنین از نبود یک فرش ترکمن در استانداری انتقاد کرد و گفت: متاسفانه فرش ترکمن در حال احتضار بوده و مغفول مانده و هیچ تحولی در فرش ترکمن ایجاد نشده است.

وی اضافه کرد: انتظار این است که باور کنیم و دست به دست هم دهیم که فرش ترکمن می تواند بدرخشد، به شرط اینکه با خلاقیت و نوآوری،متقاضی را برای خرید تحریک کنیم.

رافع گفت: وظیفه ما در مرکز ملی فرش ایجاد شناسنامه برای فرش بوده و باید نانو را در فرش بگنجاینم تا مصرف کننده دغدغه مصرف نداشته باشد.

وی تأکید کرد: همچنین باید تحول دیجیتال در دار قالی ایجاد شده تا مشکل هنرمند کم شده و سرعت عمل وی بالا رود.

رافع با تأکید بر اینکه به کمک بافندگان و سرمایه گذاران در استان صنایع جانبی فرش را ایجاد خواهیم کرد، افزود: زنجیره تأمین فرش در گلستان با همت بخش خصوصی کامل می شود و می تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

وی گفت: همه مراحل با تکنولوژی روز به صورت پایلوت در گلستان ایجاد می شود و تحولی در حوزه فروش چه در داخل و چه در خارج ایجاد خواهیم کرد.

رافع بیان کرد: در نخستین گام از فروش فرش به دستگاه های اجرایی آغاز خواهیم کرد و تولید را افزایش می دهیم.

وی ادامه داد: همچنین باید یک تشکل مردم نهاد در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار که در زمینه تولید فرش فعالیت می کنند با حمایت تولیدکنندگان و فروشندگان شکل گرفته تا مشکلات این گروه برطرف شود.

رافع گفت: فرش صنعتی است که اگر حمایت شود هیچ کارخانه ای نمی تواند مانند آن ایجاد اشتغال کند و بدون هیچ وابستگی به واردات ارزآوری خواهد کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 278
  • کد خبر : 69854