عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص اعتبار 25.3 میلیارد ریالی برای ساخت موزه میراث روستایی گلستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد؛

اختصاص اعتبار 25.3 میلیارد ریالی برای ساخت موزه میراث روستایی گلستان

اختصاص اعتبار 25.3 میلیارد ریالی برای ساخت موزه میراث روستایی گلستان

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اختصاص 25 میلیارد و 300 میلیون ریال برای ساخت موزه میراث روستایی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری امروز پنجشنبه 3 بهمن 98 با تشریح آخرین وضعیت موزه میراث روستایی استان گفت: در راستای تحقق مصوبات آخرین سفر رییس محترم جمهور به گلستان، در سال جاری مبلغ 5 میلیارد و 300 میلیون ریال از منابع استانی و 20 میلیارد ریال از منابع ملی برای این پروژه اختصاص یافت، درحالی‌که این مبلغ در سال گذشته حدود 1 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
او خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی این پروژه در سال‌های 94-93 توسط مشاور طرح، پژوهشکده تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی دانشگاه تهران به‌عنوان بنیان‌گذار فعالیت این موزه‌ها در کشور زیر نظر پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور انجام شد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با اشاره به این‌که برآورد اولیه اعتباری پروژه موزه میراث روستایی گلستان 500 میلیارد ریال بوده است، یادآور شد: تاکنون حدود 14 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در این پروژه هزینه شده است.
او با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سایت این موزه گفت: تملک 4 سازه شامل تلار، خانه قلندرآیشی، خانه جهانبخش و خانه زاهد انجام‌شده است.
تجری اضافه کرد: خانه  قلندرآیشی از غرب استان بعد از مراحل فنی واچینی و در محل سایت موزه میراث روستایی دوباره چینی شد. خانه جهانبخش از سرکلاته خرابشهر، خانه زاهد از شهرستان کردکوی و تلار از شهرستان بندر گز بعد از مراحل فنی واچینی شده و در سایت موزه میراث روستایی در انتظار دوباره چینی است. همچنین طرح تجدیدنظر پارک جنگلی قرق، تأمین برخی تجهیزات موردنیاز پروژه نیز انجام‌شده است.
او در پایان تصریح کرد: برنامه‌ریزی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌گونه‌ای است که در صورت تخصیص اعتبار به میزان 50 میلیارد ریال تا سال آینده شاهد افتتاح فاز اول و فراهم شدن بازدید عموم مردم خواهیم بود.
پروژه موزه میراث روستایی گلستان که پس از موزه روستایی گیلان، دومین موزه بزرگ در کشور است، باهدف حفظ، نگهداری، احیا مواریث فرهنگی روستایی اعم از ملموس و ناملموس در سطح استان گلستان در زمره پروژه‌های مهم و محوری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است که در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق به مساحت 50 هکتار راه‌اندازی خواهد شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .