عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نمایش 5 شیء دیوار تاریخی گرگان در نمایشگاهی در موزه ملی ایران


نمایش 5 شیء دیوار تاریخی گرگان در نمایشگاهی در موزه ملی ایران

نمایش 5 شیء دیوار تاریخی گرگان در نمایشگاهی در موزه ملی ایران

 سارا اخوت معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان گفت: 5 قلم شیء فرهنگی‌تاریخی مرتبط با آثار دیوار تاریخی گرگان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌صورت امانی به نمایشگاه انسان و دریا در موزه ملی ایران منتقل و در معرض نمایش قرار داده‌شده است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سارا اخوت معاون میراث‌فرهنگی و غلامرضا حمیدی مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان با همراهی جبرئیل نوکنده رییس‌کل موزه ملی ایران از این نمایشگاه که مروری بر ارتباط هزاران ساله انسان با دریاست، بازید کردند.
سارا اخوت معاون میراث‌فرهنگی گلستان در حاشیه این بازدید گفت: گلستان از استان‌های ساحلی کشور است که دارای آثار مکشوفه مرتبط با دریای کاسپی است.
او خاطرنشان کرد: 5 قلم شیء فرهنگی‌‌تاریخی مرتبط با آثار دیوار تاریخی گرگان که به نمایشگاه انسان و دریا در موزه ملی ایران منتقل‌شده شامل 3 آجر دیوار تاریخی گرگان، تنگ سفالی دسته‌دار و لبه‌ی برجای‌مانده از خمره سفالی است که همگی از محدوده آب‌های دریای کاسپی کشف‌شده است.
جبرئیل نوکنده نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: هدف از شکل‌گیری این نمایشگاه پرداختن به ابعاد مختلف زندگی بشر و اهمیت نقش آثار موزه‌ای در شناخت بیشتر ارتباط انسان با دریا است.
این نمایشگاه تا ۲۵ بهمن‌ماه در موزه ملی ایران برپا است

نمایش 5 شیء دیوار تاریخی گرگان در نمایشگاهی در موزه ملی ایران

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .