عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تدوین پیش‌نویس استاندارد ملی رشته سوزن‌دوزی شاهکوه

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد؛

تدوین پیش‌نویس استاندارد ملی رشته سوزن‌دوزی شاهکوه

تدوین پیش‌نویس استاندارد ملی رشته سوزن‌دوزی شاهکوه

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از تدوین پیش‌نویس استاندارد ملی رشته سوزن‌دوزی شاهکوه و ارسال آن به سازمان استاندارد خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری با اعلام این خبر گفت: استانداردسازی رشته‌های صنایع‌دستی در راستای حفظ، احیا و ترویج این هنرصنعت، امری ضروری و دارای اهمیت و همچنین یکی از اهداف شاخص وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.
او با اشاره به این‌که سوزن‌دوزی شاهکوه یکی از رشته‌های بومی استان گلستان است، یادآور شد: سال جاری تدوین استاندارد ملی سوزن‌دوزی شاهکوه در دستور کار معاونت صنایع‌دستی استان قرار گرفت و پیش‌نویس این استاندارد ملی تدوین شد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: این پیش‌نویس طی نشستی در اداره‌کل استاندارد گلستان و با حضور کارشناسان اداره‌کل استاندارد، معاون ارزیابی انطباق استان، کارشناسان معاونت صنایع‌دستی استان و مربیان رودوزی‌های سنتی بررسی شد و به تصویب رسید و برای طرح در کمیته ملی به سازمان استاندارد ارسال شد.
تجری با تشریح مزایای تدوین استاندارد ملی رشته‌های صنایع‌دستی گفت: مدون کردن ویژگی‌ محصولات بومی استان، امکان برندسازی محصولات تولیدشده مطابق با استاندارد ملی، امکان صادرات و ایجاد ارزش‌افزوده برای صنایع‌دستی در بازارهای داخلی و خارجی از طریق اخذ و تبلیغ نشان استاندارد و جلوگیری از تولید محصولات صنایع‌دستی بی‌کیفیت و غیراستاندارد در استان ازجمله مزایای تدوین استاندارد رشته‌های صنایع‌دستی است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .