عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آماده باش پایانه مرزی اینچه برون گلستان برای جلوگیری از شیوع کرونا


آماده باش پایانه مرزی اینچه برون گلستان برای جلوگیری از شیوع کرونا

 مدیر پایانه مرزی اینچه برون در استان گلستان گفت: تمام نیروهای اداری این پایانه مرزی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق ترددهای مرزی در حالت آماده باش هستند.

"محسن عامریون" روز دوشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل متبوع افزود: پرسنل مرز تا اطلاع ثانوی ورود و خروج ناوگان باری و مسافری را تحت نظارت های بهداشتی قرار داده و رانندگان نیز فقط می توانند پس از معاینات پزشکی برای انجام کارهای اداری خود به پایانه وارد شوند.

به گفته وی، تهیه و توزیع ماسک و دستکش برای همکاران و آموزش آنها از نحوه سرایت و راههای پیشگیری و هماهنگی با مراکز بهداشتی درمانی و پلیس مرز از کارهای دیگری است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تنها مرز زمینی گلستان انجام شده است.

عامریون با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از این ویروس در مرز دیده نشده، اظهارداشت که نظارت برای ممانعت از ورود افراد مبتلا به این ویروس هم در مرز دو چندان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به احتمال ورود ویروس کرونا از مرز ترکمنستان جلسات توجیهی و مشترک دستگاههای اجرایی مستقر در اینچه برون نیز جهت مواجهه با خطرات احتمالی تشکیل شده و به کارکنان مستقر در پایانه آموزش ها و اطلاع رسانی لازم ارائه شده است.

کرونا ویروسی جدید که همزمان با سال نو میلادی، کشور چین را در معرض تهدید قرار داده و به دنبال آن به چند کشور دیگر نیز قدم گذاشته‌است.

پایانه مرزی اینچه برون با 50 هکتار وسعت، تنها مرز رسمی کشور در استان گلستان بین ایران و ترکمنستان است که تمام مراودات اقتصادی اجتماعی بین دو کشور از طریق آن انجام می شود و 55 کیلومتر تا آق‌قلا و 75 کیلومتر تا گرگان مرکز استان فاصله دارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .