عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه سپهبد سلیمانی باید در هنر و ادب ما پیگیری و به جهان و جهانیان نمایانده شود


راه سپهبد سلیمانی باید در هنر و ادب ما پیگیری و به جهان و جهانیان نمایانده شود

راه سپهبد سلیمانی باید در هنر و ادب ما پیگیری و به جهان و جهانیان نمایانده شود

 آیین اختتامیه شعر فجر گلستان با محوریت سید الشهدای مقاومت و گرامیداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شامگاه چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برپا شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از شاعران و مهمانان و عوامل برپایی این رویداد ارزشی، گفت: امروز در اختتامیه جشنواره استانی شعر فجر گرد هم آمده ایم تا کارنامه یکساله شاعران و شعر گلستان را به تماشا و شنیدن بنشینیم.
وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری شعر هنر اول و ثروت ملی است و شناسنامه ملی و جهانی ماست و هنر شاعران ما باید معنا و محتوایی را منتقل کند و اندیشه ای و هدفی را تعالی ببخشد.
کشمیری تاکید کرد: وقتی جهت شعر معلوم باشد تاثیر واقعی خود را بر روی مخاطب می گذارد و اثرش را  بر روی جامعه شاهد خواهیم بود..
 وی با بیان اینکه اختتامیه شعر فجر امسال با محوریت سیدالشهدای مقاومت و به یاد سردار دل ها برگزار شد، بیان کرد: سردار سلیمانی موضوع ناب و تازه ای برای هنر هنرمندان ما است و اگر از هر بُعدی به آن نگاه شود به شکوه و هنرمندی هنرمندان ما می افزاید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: همانطور که امام راحل فرمودند شهادت هنر مردان خدا است و شهید سلیمانی توانست به این مقام الهی برسد.
وی متذکر شد: شهید سلیمانی قبل از شهادت علاوه بر آنکه نماد مقاومت در منطقه بود جگر دشمنان اسلام را در دنیا آب کرد و پس از شهادت نیز خواب دشمنان و استکبار را آشفته کرد.
کشمیری با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی گفت: با بدرقه میلیونی سردار سلیمانی توسط مردم او به معنای واقعی سردار دل ها شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: خداوند به دل ها آرامش می دهد اما چطور می شود انسانی مانند سپهبد شهید سلیمانی به چنان مقام متعالی می رسد که یاد او موحب آرامش دل ها و قلوب مردم با سلایق و افکار گوناگون می شود.
کشمیری ادامه داد: سپهبد شهید سلیمانی، موضوع ناب و بلند و تازه ای برای هنر انقلاب است. موضوعی که از هر بعد به آن نگاه میکنی، شکوه و معنویت و حماسه دارد. راه سردار می بایست در هنر و ادب ما پیگیری و به جهان  و جهانیان نمایانده شود.
وی با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در آیین تشییع سردار سلیمانی امنیت ملی ما را بالا برد و اقتدار ما را تضمین کرده است، یادآور شد: مراسمات بزرگداشت سردار سلیمانی باید شناخت ما را نسبت به سردار دل ها بیشتر کند.
کشمیری افزود: مجاهدت ها و عبادات شبانه شهید سلیمانی او را به  درجه ای از عرفان و بزرگمردی رساند که تمام مردم در فراق او اشک ماتم ریختند
 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .