عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نرخ آموزش‌های مهارتی بانوان گلستان 31 درصد است‏

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان:

نرخ آموزش‌های مهارتی بانوان گلستان 31 درصد است‏

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان با اعلام اینکه متوسط نرخ آموزش‎های مهارتی بانوان در کشور 28 درصد است گفت: نرخ آموزش‌های مهارتی بانوان در استان گلستان 31 درصد می باشد.

 ابوالفضل تیرانداز در بازدید از سومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان که با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان برگزار شد، در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان در دو سال اخیر توانست نرخ آموزش‎های مهارتی بانوان را از 20 درصد به 31 درصد ارتقاء دهد.

 وی اولویت آموزش‎های فنی و حرفه‎ای را در اشتغال خانگی و بازارمحور ذکر کرد و افزود: بازارمحوری تولیدات غیرکارخانه‎ای یکی از ابزارهای توسعه اشتغال پایدار است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان اضافه کرد: بعد از آن‌که نظام جامع آموزش مهارت و فناوری در کشور تأیید شد، دستگاه‎هایی که مباحث آموزش‎های مهارتی را کنترل و نظارت می‎کردند، به هم‌گرایی رسیدند.

 تیرانداز با اشاره به بسته سیاستی اجرایی دولت بر مبنای توسعه اشتغال پایدار خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای دولت، بازارمحور بودن و تولیدات غیرکارخانه‎ای است.

 وی در خصوص مهم‌ترین زنجیره‎های بازارمحوری گفت: آموزش، تولید، بازاریابی و فروش باید قبل و بعد از تولید مورد توجه قرار گیرد که آموزش و تولید در حوزه دانشگاه علمی کاربردی و آموزش‎های مهارتی اتفاق افتاده است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه هایی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات نقش موثری دارد تا افراد بتوانند بازار کار را شناسایی کرده و تولیدات خود را به بازار عرضه کنند.

تیرانداز توجه به تولیدات غیرکارخانه‎‎ای را یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه برای اینکه خانوارها را در اقتصاد دخیل کنیم تا افزایش نرخ مشارکت اقتصادی داشته باشند اقدام خوب و مهمی است.

 وی یادآور شد: در سنوات گذشته شاهد برگزاری چنین نمایشگاهی در ایام‎الله دهه فجر بودیم و تمامی بانوانی که در زمینه مشاغل خانگی غرفه داشتند هم‌اکنون مستقیماً با بازار فروش سروکار دارند و حلقه بازار را کامل کردند.

 تیرانداز با اشاره به اینکه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‎ای امسال با 7 غرفه در این نمایشگاه حضور دارد، تصریح کرد: مشاغل خانگی، زیورآلات سنتی، گل‎های آپارتمانی، شیرینی‎های خانگی و ... از جمله این غرفه‎ها است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .