عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین جلسه نظام نامه آموزشی افراد دارای معلولیت در استان گلستان برگزار شد


نخستین جلسه نظام نامه آموزشی افراد دارای معلولیت در استان گلستان برگزار شد

نخستین جلسه نظام نامه آموزشی افراد دارای معلولیت در استان گلستان برگزار شد

نخستین جلسه نظام نامه آموزشی افراد دارای معلولیت با هدف شناسایی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و مدیران مدارس استثنایی استان در روز یکشنبه 20 بهمن در مرکز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، چراغعلی در این جلسه ضمن تبریک ایام فرخنده دهه فجر گفت: انتخابات دوم اسفند را با حضور جدی، پرشور و موثر، با آرمان های مقام معظم رهبری و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان ببندیم. 
وی در ادامه افزود: از میان آسیب های اجتماعی، مشکل بیکاری برای افراد دارای معلولیت در جامعه بدلیل شرایط خاص آنها بیشتر از سایر قشرها مشهود است. 
چراغعلی تصریح کرد: افراد دارای معلولیت اشتغال یافته و کارآفرین را شناسایی کنید تا بتوانیم از تجارب ارزشمند آنان در بهبود انجام کار استفاده های لازم را ببریم. 
وی گفت: به منظور ارج نهادن به معلولان کارآفرین و اشتغال یافته نمایشگاهی با ارائه دستاوردهای آنان در استان دایر کنید. 
سید علیرضا حسینی طلب گفت: توانمندسازی افراد دارای معلولیت می تواند در کاهش سطح بیکاری و تبعات منفی آن، کاهش معضلات اجتماعی، بازسازی و نوسازی امکانات آموزشی، توانمندسازی کارآموزان دارای معلولیت برای زندگی بهتر، افزایش سلامت جسمی و روانی و امید به زندگی، توسعه عرصه‌های زندگی مانند کار و حرفه، بهبود روابط اجتماعی و مناسبات انسانی موثر باشد. 
وی در ادامه افزود: باید از تمامی ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی در جهت پیشبرد اهداف این نظان نامه استفاده کنیم تا امید به زندگی افراد دارای معلولیت را زنده نگه داریم. 
وی همچنین گفت: در 10 ماهه سال جاری 374 نفر در حرفه های آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان مهارت های لازم را فرا گرفتند. 
حسینی طلب گفت: استانداردهای مهارتی جدید ویژه افراد دارای معلولیت را با همکاری بهزیستی و مدارس استثنایی در آینده تدوین خواهیم کرد. 
شایان ذکر است در این جلسه کارشناسان و مدیران مدارس استثنایی استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نخستین جلسه نظام نامه آموزشی افراد دارای معلولیت در استان گلستان برگزار شد

 

نخستین جلسه نظام نامه آموزشی افراد دارای معلولیت در استان گلستان برگزار شد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .