عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتخار آفرینی 12عضو ادبی کانون پرورش فکری گلستان در دومین مهرواره شعر آفرینش


افتخار آفرینی 12عضو ادبی کانون پرورش فکری گلستان در دومین مهرواره شعر آفرینش

افتخار آفرینی 12عضو ادبی کانون پرورش فکری گلستان در دومین مهرواره شعر آفرینش

 12 عضو نوجوان کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری گلستان در دومین مهرواره کشوری شعر آفرینش خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، پس از ارسال فراخوان دومین مهرواره شعر آفرینش در مهر سال جاری و داوری 1052 اثر اعضای فعال انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور تعداد ۹۰ نفر از اعضای شرکت‌کننده در فراخوان، شایسته حضور در مرحله پایانی این مهرواره شدند که کانون پرورش فکری گلستان با 12 برگزیده در جایگاه دوم کشوری از حیث تعداد برگزیدگان قرار گرفت.

به گفته‌ی سمیه رئوفی، کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون گلستان، پس از داوری تعداد کثیری از آثار اعضا در مراکز، 140 شعر به دبیرخانه استانی ارسال شد که از این میان 103 اثر از 57 عضو به مرحله کشوری راه پیدا کرد و از سوی هیأت انتخاب نهایی آثار، 12 نفر از اعضای فعال کارگاه‌های ادبی مراکز کانون گلستان در بین چهره‌های خلاق عرصه شعری کشور معرفی شدند.

بر اساس این گزارش زهرا مومن، بارانه نشاطی، مائده محمودی، فاطمه کاسب، فاطمه رضایی، حدیث ایزدی، پانیذ فدوی، محراب راهواره، احسان احمدی، علی ارجونی، سید حسام الدین حسینی و محمد جواد میرشکار موفق به کسب مقام برگزیده در دومین مهرواره ادبی شعر آفرینش شدند.

بر همین اساس، در روزهای برگزاری مرحله پایانی این مهرواره که متعاقبا اعلام خواهد شد، علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوعی همچون نشست‌های خوانش آثار و نقد شعر، کارگاه‌های تخصصی شعر، دیدار اعضای برگزیده با شاعران برجسته کشور، انتشار کتاب آثار برگزیده و... دوشب نیز مراسم «ضیافت شعر» برپا خواهد شد.

همچنین شاعران جوان شناخته شده و همچنین چهره‌های شاخص عرصه شعر با حضور فاضل نظری، مدیرعامل کانون، شعرخوانی می‌کنند و ضیافت شعر در این دو شب برپاست.

قابل ذکر است اعضای نوجوان و ارشد مراکز فرهنگی کانون پس از گذراندن کارگاه‌های نوشتن خلاق و کارگاه‌های شعر و داستان،در سطحی بالاتر به انجمن‌های ادبی شعر، داستان و نقد ادبی هدایت می‌شوند و در این جلسات که با دعوت از شاعران و نویسندگان مطرح و صاحب‌نام برگزار می‌شود آثارشان را به نقد می گذارند و به شکلی تخصصی‌تر در زمینه‌ نوشتن فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر5 انجمن ادبی ویژه نوجوانان و اعضای ارشد در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان فعال است.

 


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .