عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 99 استان گلستان برگزار شد


جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 99 استان گلستان برگزار شد

 جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 99 گلستان با حضور استاندار گلستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 99 استان امروز چهارشنبه 7 اسفندماه98 با حضور دکتر هادی حق‌شناس استاندار گلستان، میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، احمد تجری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در محل سالن جلسات استانداری گلستان برگزار شد.
احمد تجری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ابتدای این نشست ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب و قدردانی از مسئولین کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سنوات گذشته، به ارائه گزارشی از ستاد اجرایی خدمات سفر استان پرداخت.
او با تشریح اهداف این ستاد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به‌منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران، اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد مرکزی، ارائه پیشنهاد کاربردی به ستاد مرکزی، هماهنگی اداری و پشتیبانی خدمات سفر به ستاد، نظارت بر تأسیسات و موسسات گردشگری، نظارت سایر صنوف ارائه‌دهنده خدمات به مسافران و گردشگران، تهیه و تبیین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد نظام مناسب برای گردشگران ازجمله سیاست‌ها و اهدافی تشکیل این ستاد است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان بیان کرد: در این جلسه حدود 50 دستگاه اجرایی در قالب 12 کمیته عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برنامه‌های خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.
او ضمن اظهار امیدواری این‌که سال 99 با نوروزی متفاوت در سطح استان آغاز شود، گفت: حدود 92 هزار نفر ظرفیت اقامت اعم از هتل‌ها، خانه‌های مسافر، مدارس، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و .. برای نوروز 99 در استان گلستان پیش‌بینی‌شده است.
تجری تصریح کرد: در نظر گرفتن تنوعی از اقامتگاه‌ها برای مسافران نوروزی یکی از ویژگی‌هایی است که در برنامه‌ریزی‌های اسکان نوروز 99 مدنظر قرارگرفته است تا مسافران ورودی به استان بتوانند بر اساس نیاز و سلیقه هر یک از اقامتگاه‌ها را برای اسکان خود انتخاب کنند.
او یادآور شد: با توجه به بازتاب برگزاری نوروزگاه‌ها در سال‌های گذشته و همچنین تأکیدات استاندار محترم در خصوص افزایش کمی و کیفی این جشنواره‌ها در شهرستان‌ها، امسال نیز نوروزگاه‌ها با همکاری امور روستایی و شوراهای استانداری در تمام شهرها و تعدادی از روستاها برگزار می‌شود.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان گفت: نوروزگاه‌ها محلی است تا مسافران و گردشگران علاوه بر آشنایی با آداب‌ورسوم، موسیقی و غذاهای محلی اقوام مختلف استان، با انواع تولیدات صنایع‌دستی استان نیز آشنایی یابند.
او خاطرنشان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هر ساله طرح آرامش بهاری را در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان برگزار می‌کند، که می‌توان این طرح را با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز برای تمام نمازخانه‌ها و مساجد سطح استان گسترش داد تا بخش قابل‌توجهی از مشکلات این مراکز برطرف شود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در پایان از همه دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواست: با همکاری و تعامل میزبان خوبی برای مسافران نوروز 99 باشیم.
در این جلسه روسا و نمایندگان کمیته‌های 12 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ضمن ارائه آخرین اقدامات کمیته‌ها، نظرات و پیشنهاد‌ها خود را در خصوص ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی بیان کردند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .