عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدف صادراتی 600 میلیون دلاری برای صادرات غیر نفتی استان گلستان در سال 1394


هدف صادراتی 600 میلیون دلاری برای صادرات غیر نفتی استان گلستان در سال 1394

 

هدف صادراتی سال 1394 استان گلستان به ارزش 600 میلیون دلار پیش بینی گردید.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در دهمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گلستان که با حضور مهندس علی مرگدری معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان و کلیه اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات ساختمان شماره 2 استانداری گلستان برگزار گردید ، ضمن بیان این مطلب گفت : با اقدامات ارزشمندی که در خصوص راه اندازی مرز ریلی ایران –ترکمنستان –قزاقستان صورت پذیرفته امیدواریم در سال آتی به هدف صادرات 600 میلیون دلاری دست یابیم .

 حسینقلی قوانلو گفت : راه اندازی کامل این خط ریلی قطعا سبب جهش در مبادلات تجاری استان خواهد گردید و ما امیدواریم در سال 94 این امر محقق گردد .

 وی تصویب منطقه آزاد اینچه برون در شورای عالی مناطق آزاد را نیز یکی از بزرگترین دستاوردهای مسئولین استان در سال 93 برشمرد و افزود : تصویب این منطقه در مجلس شورای اسلامی بی تردید سبب رشد و توسعه اقتصادی استان خواهد شد و تحولی عظیم در تجارت استان ایجاد خواهد کرد .

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان همچنین از رشد 43 درصدی صادرات غیر نفتی استان در 11 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت : صادرات کشور در این مدت بدون میعانات نفتی و گازی 10 درصد رشد داشته و این آمار نشان می دهد که تلاش مسئولین استان بی نتیجه نبوده و رشد صادرات استان گلستان 3/ 4 برابر رشد صادرات کشور بدون میعانات نفتی و گازی بوده است .

 قوانلو در خصوص توسعه بازار های هدف صادراتی استان نیز گفت : توسعه بازار های هدف صادراتی استان یکی از اهداف مهم کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان است ، زیرا در صورتیکه به هر دلیل برای یکی از کشورهای هدف صادراتی استان مشکلی نظیر آنچه در عراق توسط گروه داعش و یا در افغانستان بدلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رخ دهد بازار جایگزینی برای صادرات داشته باشیم .

 گفتنی است در این جلسه برنامه کارگروه در سال 1394 ، وضعیت صادرات خدمات فنی مهندسی استان ، راه اندازی آزمایشگاه مرجع تخصصی با رویکرد محصولات صادراتی و وارداتی ، توسعه نمایشگاه بین المللی استان و رفع مشکلات موجود آن و برنامه اعزام و پذیرش هیات های تجاری در سال 94 از جمله مباحثی بودند که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 992
  • کد خبر : 7140