عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص بسته‌های حمایتی برای فعالان گردشگری و صنایع‌دستی گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد؛

اختصاص بسته‌های حمایتی برای فعالان گردشگری و صنایع‌دستی گلستان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اختصاص بسته‌های حمایتی دولت به فعالان حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در شرایط موجود و شیوع کرونا ویروس خبر داد.

 به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری امروز شنبه 16 فروردین‌ماه 99 با بیان این خبر گفت: پس از پیگیری‌های مستمر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دولت با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری با اختصاص بسته حمایتی برای فعالان و واحد‌های گردشگری و صنایع‌دستی موافقت کرده است.

او خاطرنشان کرد: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده، تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانکی و امهال ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع‌دستی از جمله موارد حمایتی این بسته هستند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان تعویق پرداخت قبوض خدماتی "آب، برق و گاز" را به مدت سه ماه و پس از آن به‌صورت اقساطی را از دیگر موارد مطرح شده در بسته حمایتی دولت عنوان کرد و اضافه کرد: همچنین امکان استفاده واحدها و فعالان گردشگری و صنایع‌دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد "طرح گام" و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد در این طرح لحاظ شده است.
او گفت: علاوه بر این تمدید سه ماهه موارد فوق‌الذکر به 6ماه نیز توسط وزارت میراث‌فرهنگی دردست پی‌گیری است که با نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
تجری در ادامه تصریح کرد: هر چند طی سال گذشته عواملی چون سیل مشکلاتی را برای فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌دنبال داشته است اما مدیران این تاسیسات و هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی گلستان در این شرایط همچون سایر اصناف به مدد مردم شریف استان آمدند.
او خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری استان گلستان ضمن توقف داوطلبانه ارائه خدمات در راستای حفظ سلامتی هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان شریف، برای در اختیار قرار دادن تاسیسات خود به ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا و ارائه خدمات به بیماران کرونایی اعلام آمادگی کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: همچنین هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان نیز با همت و همدلی خود و به‌دلیل افزایش نیاز به ماسک در روزهای شیوع ویروس کرونا و رفع بخشی از نیاز مردم شریف استان در این حوزه، به صورت داوطلبانه و در کارگاه‌های خود تولید ماسک‌ و کاورهای بهداشتی را آغاز کردند.
تجری در پایان اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و برگزاری طرح‌ها، جشنواره‌ها و مراسم بسیار ویژه‌ای برای استقبال از هم‌وطنان و گردشگران پس از شکست بیماری کرونا، تا حدی خسارات ناشی از این بحران برای حوزه صنایع‌دستی و گردشگری جبران شود. 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .