عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازرسی استاندارد از فروشگاه های گلستان از مرز 10 هزار گذشت


بازرسی استاندارد از فروشگاه های گلستان از مرز 10 هزار گذشت

بازرسی استاندارد از فروشگاه های گلستان از مرز  10 هزار گذشت

 مدیرکل استاندارد گلستان از انجام 10 هزار و 746 بازرسی از واحدهای صنفی استان گلستان در سال 98 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمود فرمانی گفت: نظارت بر مراکز عرضه و فروشگاه ها، یکی از وظایفی است که استاندارد به موازات کنترل خطوط تولید و نظارت بر کالاها در مبدا، اجرا می کند.
محمود فرمانی در ادامه گفت: تکلیف ما از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، برای نظارت بر واحدهای صنفی استان گلستان، 10 هزار و 384 بازرسی بوده است که عملکرد ما در این حوزه، 10 هزار و 764 بازرسی و تحقق 103 درصدی برنامه محوله بوده است.
وی افزود: استان گلستان همچنین از سوی سازمان ملی استاندارد ایران مکلف به اخذ 245 نمونه کالا از بازار و آزمون این نمونه ها در سال گذشته بوده است که در این دو آیتم نیز از برنامه محوله عبور، 474 نمونه از بازار اخذ کرده و 574 آزمون روی این نمونه ها انجام داده است.
دبیر شورای استاندارد گلستان با اظهار این مطلب که حدود 20 نفر از کارشناسان اداره کل در انجام بازرسی از بازار دخیل هستند و این بازرسی ها اغلب یک نفره یا در تیم های دونفره انجام می شود، گفت: علاوه بر نیروهای اداره کل، 5 شرکت تایید صلاحیت شده همکار نیز با حدود 15 بازرس، در انجام این بازرسی ها، با استاندارد همکاری می کنند.  
مدیرکل استاندارد گلستان با اظهار رضایت از همکاری اصناف و فروشگاه ها در انجام بازرسی ناظران استاندارد، از سازمان صمت استان، فرمانداری ها و اصناف شهرستان ها نیز به خاطر این همکاری و توجیه واحدهای صنفی طی سالهای اخیر، قدردانی نمود. 
فرمانی در پایان به گلستانی ها یادآور شد در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1517 و یا پیامک 30001517 به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند و یا اینکه شخصا به کمک یک پیامک رایگان به شماره 10001517، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع حاصل نمایند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .