عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رهاسازی آب از سدهای استان از 20 فروردین با هدف مدیریت مخازن سدها

در جلسه کارگروه فرعی مدیریت مخازن کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای گلستان:

رهاسازی آب از سدهای استان از 20 فروردین با هدف مدیریت مخازن سدها

 با توجه به پیش بینی بارش های قابل توجه در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه ، جلسه کارگروه فرعی مدیریت مخازن کمیته مدیریت بحران وپدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان ، روز چهارشنبه مورخ 20 فروردین برگزار شد. 

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دراین جلسه که با حضور سرپرست شرکت، مدیر دفتر مطالعات، مدیر دفتر بهره برداری سدها و رئیس گروه بحران و پدافند غیر عامل برگزار شد، پیش بینی بارش در روزهای 23 و24  فروردین، گزارش میزان آب ورودی به سدها در بارشهای دو روز اخیر و وضعیت دبی سیلابی رودخانه ها بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه اظهار کرد: با یاری خداوند، اقدامات کارشناسی شده و به موقع شرکت آب منطقه ای در راستای مدیریت سیلاب تاکنون توانسته است با کنترل سیلاب های فروردین ماه از طریق مدیریت مخازن سدها، عملیات مهندسی رودخانه ها و اجرای دایکهای حفاظتی امنیت و آرامش خاطر برای مردم و مسئولان ایجاد کند .
مهندس سید محسن حسینی افزود: از طرفی بر اساس پیش بینی ها در روزهای  23 و 24 فروردین ماه بارش قابل توجهی داریم و از طرف دیگر در اثر ورود سیلابهای چند روزه اخیر به مخازن سدها ،ظرفیت خالی در سد بوستان به 32 درصد ، در سد گلستان به 22 درصد و در مخزن اصلی سد وشمگیر به 16 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: لذا به منظور افزایش ظرفیت خالی سد بوستان ، رها سازی آب از این سد در ساعت 18 امروز 20 فروردین، رهاسازی از سد گلستان در ساعت 6 صبح روز پنج شنبه 21 فروردین آغاز و تا قبل از شروع بارشها  ادامه یافته و رها سازی از سد وشمگیر نیز افزایش خواهد یافت.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .