عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 118 مورد رفع تصرفات غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها در سال 98

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان:

118 مورد رفع تصرفات غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها در سال 98

 معاون حفاظت و بهره‌ برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در سال گذشته یکهزار و760 مورد از تصرفات حد بستر و حریم رودخانه‌ها  شناسایی شد که برای یکهزار و 115 مورد اخطاریه برای متخلفان صادر شده و 447 پرونده نیز به محاکم قضایی فرستاده شد و در این مدت 118 مورد رفع تصرف در استان انجام شده که مساحت اراضی آزادشده حدود 132 هکتار است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حسین دهقان اظهار کرد: همچنین در یکسال گذشته 39 کیلومتر از رودخانه‌های استان تعیین حد بستر شد.
وی افزود: تصرف بستر رودخانه‌ها به اشکال مختلف از قبیل احداث بنا، کشت و زرع، احداث مخازن ذخیره آب، تخلیه نخاله و غیره در طول رودخانه‌ها صورت می‌گیرد و عموما در مناطق مسکونی مانند اطراف رودخانه‌های داخل شهرها به دلیل ارزش اقتصادی بالاتر، این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد.
مهندس دهقان با بیان اینکه بستر رودخانه جزو انفال است، افزود: شرکت آب منطقه‌ای به نمایندگی از حاکمیت در استان‌ها وظیفه شناسایی و تهیه نقشه حد بستر و حریم رودخانه‌ها، محافظت از بستر و حریم رودخانه‌ها و شناسایی تصرفات غیرقانونی و تلاش برای آزادسازی آنها از دست متصرفان با همکاری دستگاه قضایی و نیز اخذ سند برای بستر رودخانه‌ها را برعهده دارد که برای این کار برخی دستگاه‌ها مانند ثبت اسناد و املاک، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و غیره باید مشارکت می کنند.
وی با بیان اینکه تجاوز به بستر رودخانه‌ها، خسارت سیلاب‌ها را افزایش می‌دهد، گفت: این کار سبب کاهش عرض مقطع رودخانه و مجاری آبی و به تبع آن کاهش ظرفیت آبگیری رودخانه می‌شود که سبب خروج سیلاب از مسیر اصلی شده و خسارت زیادی به متصرفان و اراضی و تأسیسات پایاب می‌شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .