عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حمایت‌های جبران خسارات کرونا به حوزه گردشگری افزایش یابد

در نشست هم‌اندیشی جوامع گردشگری استان مطرح شد:

حمایت‌های جبران خسارات کرونا به حوزه گردشگری افزایش یابد

حمایت‌های جبران خسارات کرونا به حوزه گردشگری افزایش یابد

 نشست هم‌اندیشی جوامع تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این نشست در راستای جلسات شورای هماهنگی جوامع این اداره‌کل، روز سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه 99 با حضور احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و همچنین هیات مدیره‌های جوامع گردشگری استان در کاخ موزه گرگان برگزار شد.
این نشست به‌منظور هم‌اندیشی و ارائه پیشنهاد‌ها و راهکارهای حل مشکلات جوامع تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام پذیرفت و هیئت‌مدیره انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی، جامعه هتلداران، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری، انجمن حرفه‌ای مهمانپذیرداران مواردی را در خصوص دریافت حق بیمه کارگران، دریافت تسهیلات حمایتی کارفرمایان حوزه گردشگری و... مطرح کردند و به بیان راهکارهای خود برای گذر گردشگری استان از دوران شیوع کرونا ویروس پرداختند.
احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان در ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و تعطیلی تأسیسات گردشگری استان و بروز مشکلاتی برای مدیران و کارکنان این واحدها و همچنین به‌منظور آشنایی بیشتر جوامع با حمایت‌ها و تسهیلات ارائه‌شده، در این نشست از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دعوت شد.
او خاطرنشان کرد: تاسیسات و جوامع تحت پوشش این اداره‌کل سال گذشته پس از بروز حادثه سیل در چند شهرستان و علی‌رغم متحمل شدن خسارات بسیار، با برنامه‌ریزی منسجم و خوبی به احیا حوزه گردشگری استان برآمدند و سعی کردند تا با بهره ‌مندی از فرصت‌های مختلفی مانند حضور فعال در نمایشگاه‌های شاخص ملی، گردشگری استان را تبلیغ کنند تا در نوروز 1399 میزبان گردشگران و مسافران بیشتری باشند و خسارت‌های سال گذشته را جبران کنند اما با شروع کرونا این برنامه ریزی ها تحت تاثیر قرار گرفت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یادآور شد: با مصوبه ستاد ملی کرونا بازگشایی فعالیت‌های حوزه گردشگری در شهرهایی که دارای وضعیت سفید هستند با نظر استان امکان‌پذیر خواهد بود، اما با توجه به شرایط استان تا به امروز کسب و کارهای حوزه گردشگری نتوانستند فعالیت خود را آغاز کنند و کسب درآمد داشته باشند.
او با اشاره به این‌که تاسیسات گردشگری استان در شرایط سختی قرار دارند و با بروز مشکلات عدیده ای تعداد زیادی از این واحدها به سمت تعطیلی پیش می‌روند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی بعد از رفع بحران کرونا می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند اما خسارات به تاسیسات گردشگری به دلیل بار روانی و مشکلات اقتصادی که در جامعه به‌وجود آمده و باعث کاهش اهمیت سفرها شده، تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.
تجری ادامه داد: از بین رفتن بار منفی کرونا پس از مهار این بیماری و بازگشت رونق مجدد به گردشگری، مدت زیادی به طول خواهد انجامید که در این دوره رکود باید با ارایه راهکارهای مناسب از حجم ضرر فعالان این حوزه کاست.
او با بیان این‌که حوزه گردشگری امروز سخت‌ترین دوران خود را سپری می‌کند و قطعاً با این شرایط نیازمند حمایت، کمک و پشتیبانی بسیار زیادی از سوی دستگاه‌های اجرایی مانند اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: بسته‌های حمایتی که اکنون از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده است خسارت حوزه گردشگری را جبران نخواهد کرد بلکه تسکین و تدبیری برای بدتر نشدن اوضاع این صنعت خواهد بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا تا کنون هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش گردشگری استان وارد شد که اگر روند شیوع این ویروس و تعطیلی واحدها ادامه داشته باشد، بدون شک این خسارت ها افزایش خواهد یافت.

حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی از اولویت‌های پرداخت تسهیلات جبران حسارت کرونا هستند
سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در ادامه این نشست گفت: حوزه گردشگری استان و کشور از مشاغلی است که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا ویروس متحمل شده است که امیدواریم با حمایت‌های صورت‌گرفته توسط دولت برخی از این خسارات جبران شود.
او تصریح کرد: برای پرداخت بیمه بیکاری توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تاسیسات گردشگری یکی از اولویت‌های پرداختی خواهند بود و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرداخت بیمه بیکاری به این حوزه آغاز می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به این‌که برای پرداخت حق بیمه کارگران ۱۵ رسته شغلی از سوی دولت مشخص شده است که گردشگری و صنایع‌دستی نیز جزو این رسته‌های شغلی هستند، بیان کرد: کارفرمایان تاسیسات گردشگری استان می‌تواند پرداخت سهم کارفرمایی بیمه کارگران خود را تا سه ماه به تعویق بیندازند و پس از این مدت به صورت اقساطی این سهم بیمه را پرداخت کنند.
او همچنین اضافه کرد: تسهیلات اخذ شده توسط تاسیسات گردشگری استان نیز مانند تسهیلات اشتغال روستایی و شهری، در صورت نداشتن معوقات، تا سه ماه امهال خواهد شد.
مازندرانی بیان کرد: پرداخت تسهیلات واحدهای متضرر از شیوع کرونا ویروس به‌زودی آغاز خواهد شد که در این حوزه نیز گردشگری و صنایع‌دستی در اولویت‌های پرداختی این تسهیلات قرار خواهند داشت. در این طرح طبق توافق اولیه کارفرمایان تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی به اندازه حقوق و حق بیمه یک سال کارگران از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد. این تسهیلات که مبالغ پرداختی آن هنوز مشخص نشده ، ۲۴ ماهه و با سود ۱۲ تا ۱۴ تا درصد پیش‌بینی شده است که ثبت‌نام آن پس از اعلام زمان مشخص در سامانه کارا صورت می‌گیرد.
او اضافه کرد: پس از ابلاغ شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های پرداخت تسهیلات به واحدهای متضرر از شیوع کرونا ویروس کمیته‌ای با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تشکیل خواهد شد تا ثبت‌نام تسهیلات پرداختی به این حوزه آغاز شود.
 

حمایت‌های جبران خسارات کرونا به حوزه گردشگری افزایش یابد

 

حمایت‌های جبران خسارات کرونا به حوزه گردشگری افزایش یابد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .