عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » "جهش تولید" مبنای اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان در سال 99

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان در جلسه شورای معاونین و مدیران اداره‌کل :

"جهش تولید" مبنای اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان در سال 99

 اولین جلسه شورای معاونین و مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در سال 1399 با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی استان در گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، اولین جلسه شورای معاونین و مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در سال 1399 امروز پنجشنبه 18 اردیبهشت‌ماه با حضور احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، معاونین و مسئولین واحدها و مدیران شهرستانی این اداره‌کل در محل کاخ‌موزه گرگان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه هر یک از معاونین و مسئولین واحدهای این اداره‌کل اهم اقدامات سال 98 و برنامه‌های سال 99 را در حوزه‌های مرتبط و برنامه‌های سال جاری در راستای جهش تولید را بیان کردند.
احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: اگرچه تمرکز حادثه سیل در نوروز سال گذشته در چند شهرستان استان بود، اما اثرات آن استانی بود و موجب شد تا برنامه‌های اداره‌کل برای میزبانی از گردشگران و مسافران تحت تأثیر قرار گیرد.
او یادآور شد: پس از حادثه سیلاب فروردین‌ماه 98، اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان با همراهی و تعامل بخش خصوصی با توان مضاعف برای میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران در نوروز 99 برنامه‌ریزی کرد و همچنین مقدمات برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری به‌عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای حوزه گردشگری کشور به میزبانی استان گلستان صورت گرفته بود که با شیوع کرونا ویروس در اواخر سال گذشته این اقدامات تحت شعاع قرارگرفته و لغو شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اضافه کرد: شیوع کرونا ویروس باعث شده تا گردشگری کشور دوران سختی را سپری کند و عادی شدن شرایط در حوزه گردشگری به دلیل بار روانی و مشکلات اقتصادی که در جامعه به وجود آمده و باعث کاهش اهمیت سفرها شده تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.
او از تهیه و تدوین بسته کاملی از بازاریابی و تبلیغات حوزه گردشگری گلستان خبر داد و تصریح کرد: با تهیه بسته جامع و کاملی از بازاریابی و تبلیغات گردشگری استان و اجرای دقیق آن می‌توان تهدیدهای شیوع کرونا در حوزه گردشگری را به فرصتی برای رشد و توسعه گردشگری استان تبدیل کرد.
تجری با اشاره به این‌که دولت بسته‌های حمایتی را برای مشاغل متضرر از کرونا ویروس در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی بین جوامع گردشگری استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد و حمایت‌های هر دستگاه برای فعالین حوزه گردشگری استان تبیین و نحوه برخورداری تأسیسات گردشگری از این حمایت‌ها بیان شد.
او با اشاره به اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در سال جاری برنامه‌ها و اولویت‌های خود را بر مبنای "جهش تولید" قرار داده است، گفت: حوزه صنایع‌دستی استان با حدود 30 هزار هنرمند یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند سهم خود را در جهش تولید به‌خوبی ایفا کند که با برنامه‌ای مدون از سوی معاونت صنایع‌دستی استان و همراهی هنرمندان و صنعتگران این مهم دست‌یافتنی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان با تأکید بر این‌که یکی از اولویت‌های این اداره‌کل طی سال 99 در راستای جهش تولید، ایجاد مراکز تخصصی و بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی است، بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا در همه شهرستان‌های استان مراکز تخصصی و خلاق صنایع‌دستی و همچنین بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی داشته باشیم. این بازارچه‌ها مکانی مناسب برای عرضه محصولات و رونق فروش صنایع‌دستی استان هستند.
او از حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طرح‌های حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد و گفت: طبق توافقی که با درخواست استاندار گلستان و موافقت رییس دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طرح‌های حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری استان به‌ویژه شهرستان‌های گمیشان و مراوه‌تپه  پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.
تجری اضافه کرد: در نشستی که با محمدمهدی سلمان‌زاده مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران و فعالان بخش گردشگری برگزار شد، شرایط و چگونگی حمایت از صنعتگران و فعالان گردشگری و صنایع‌دستی استان بیان و مقرر شد تا تسهیلاتی از سوی این ستاد برای ایجاد اشتغال و جبران خسارت‌های واردشده به افراد تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی پرداخت شود که حمایت بسیار خوبی از فعالان این حوزه خواهد بود.
در اولین جلسه شورای اداری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در سال 1399 مدیران شهرستانی این اداره‌کل به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و همچنین نظرات خود برای اجرای بهتر برنامه‌های سال 99 در راستای جهش تولید ابراز داشتند.

  


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .