عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » الزام گواهی سلامت رانندگان اعزامی به ترکمنستان


الزام گواهی سلامت رانندگان اعزامی به ترکمنستان

  رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: امکان عبور ناوگان و تردد رانندگان بین المللی از مرزها منوط به داشتن گواهی سلامت و عدم ابتلای آنها به ویروس کووید 19 براساس مقررات بین المللی بهداشتی مصوب سازمان جهانی بهداشت است.

"عبدالحمید قوچاقی" روز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل متبوع گفت: این ضرورت با توجه به قرار گرفتن درآستانه بازگشایی مرزهای مشترک با کشورهای همسایه ترکمنستان و قزاقستان و غیره و حمل و بارگیری و صادرات محمولات کشاورزی استان بخصوص صادرات سیب زمینی با ناوگان جاده ای اعمال می شود.

وی اظهارکرد که طی هماهنگی بعمل آمده با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، دو مرکزمعاینه و نمونه گیری تشخیص کووید 19 و صدور گواهی صحت رانندگان بین المللی و عدم ابتلا به کرونا در مراکز بهداشتی شهرستان های آق قلا و گنبد کاووس، آماده خدمت به شرکت های حمل ونقل بین المللی هستند.

قوچاقی ادامه داد: مدیران شرکت های حمل ونقل بین المللی لازم است رانندگان تحت پوشش را قبل از بارگیری محموله با معرفی نامه رسمی و با ذکر اطلاعات سجلی،شماره پاسپورت و درج کشور یا کشورهای هدف به این دو مرکز بهداشتی معرفی و هدایت کنند تا پس از نمونه گیری، گواهی عدم ابتلا به بیماری کرونا آنها با متن و زبان انگلیسی صادر شود.

وی یادآورشد: این فرآیند برای هر بارخروج رانندگان بین المللی از مرزهای کشور از جمله مرزهای مشترک با ترکمنستان اجباری است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .