عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارزیابی 3 حوزه بزرگ استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجرا است


ارزیابی 3 حوزه بزرگ استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجرا است

ارزیابی 3 حوزه بزرگ استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجرا است

 

 عبدالرحیم لطفی معاون فنی آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از ارزیابی 3حوزه بزرگ خلیج گرگان ،قرناوه بزرگ و قرسوه در استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ارزیابی 3 حوزه بزرگ خلیج گرگان ،قرناوه بزرگ ،قره سو در حال اجرا می باشد.

لطفی با بیان اینکه ارزیابی و مطالعات نقش مهمی در اقدامات آبخیزداری دارد، گفت: ارزیابی این 3 حوزه با وسعت 40هکتار در خلیج گرگان، 96هزار هکتار در قرناوه بزرگ و 165هزار هکتار در قره سو در حال اجرا است.

وی گفت : اعتبار حوزه خلیج گرگان 140میلیون تومان ،حوزه قرناوه بزرگ 290 میلیون تومان و قره سو 180میلیون تومان می باشد.

لطفی اهداف کلیدی ارزیابی در حوزه های آبخیزداری را اینگونه بیان کرد: با ارزیابی حوزه آبخیز  نقش اقدامات آبخیزداری در کاهش فرسایش خاک و تولید رسوب در حوزه های هدف مشخص میشود ، همچنین ارزیابی نقش سازه ها را در مدیریت سیلاب و تنظیم جریان آب در حوزه های هدف را تعیین کرده و در جلوگیری از توسعه خندق ها و کاهش میزان خسارت در حوزه هدف موثر است.

 وی در ادامه گفت: ارزیابی وضعیت پروژه های آبخیزداری از جنبه پایداری، اصلاح و تنظیم سازه ها و استحصال آب سطحی و زیر زمینی  حوزه آبخیز تاثیر بسزایی دارد.

لطفی افزود: تهیه پایگاه  جامع داده و اطلاعات پروژه ها تحت GIS و همچنین بهبود روش های اجرایی و نوع عملیات اجرایی نیز از اهداف دیگر ارزیابی حوزه های آبخیز می باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .