عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تدوین اطلس مشاغل در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان

با انعقاد تفاهم نامه‌ای با فنی و حرفه‌ای گلستان مقرر شد؛

تدوین اطلس مشاغل در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان

 تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با حضور مدیران کل دو دستگاه منعقد شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این تفاهم‌نامه همکاری روز شنبه 10 خردادماه با حضور احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان، سید‌علیرضا حسینی‌طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و کارشناسان دو دستگاه در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی امضاء شد.
احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان یکی از اهداف این تفاهم‌نامه مشترک را جلب مشارکت فعالین اقتصادی استان در توسعه اشتغال پایدار و با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص در بخش‌های اقتصادی و ارتباط شاغلین با سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان حوزه صنایع‌دستی خواند.
او خاطرنشان کرد: شناسایی مشاغل موجود، مشاغل نیازمند احیاء و مشاغل آینده استان گلستان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و تدوین اطلس مشاغل در این حوزه از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان اضافه کرد: از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین و بروزآوری سرفصل‌ها و استانداردهای آموزشی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و تلاش برای تالیف منابع آموزشی، برنامه‌ریزی در راستای حفظ و احیاء و توسعه کمی و کیفی محصولات صنایع‌دستی بومی استان گلستان، فرهنگ‌سازی عمومی در زمینه آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و توسعه بسترهای اشتغال کارجویان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری به صورت مشارکتی اشاره کرد.
او اظهار امیدواری کرد: با انعقاد و امضای این تفاهم‌نامه گامی موثر در راستای اهداف آن و همچنین توانمندسازی، توسعه و صیانت از اشتغال پایدار در استان با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و غیردولتی برداشت.
سیدعلیرضا حسینی‌طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در این نشست ضمن اشاره به تعهدات این اداره‌کل گفت: برابر این تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان بسترهای لازم برای بکارگیری استادکاران مهارتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی برابر آیین‌نامه‌های مربوطه ایجاد می‌کند.
او خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای آموزش‌های مهارتی جهت توانمندسازی جوامع هدف، برنامه‌ریزی جهت ارزشیابی و برگزاری آزمون پایان‌دوره مهارت آموختگان، صدور گواهی‌نامه صلاحیت شغلی مطابق با قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ایجاد بانک اطلاعاتی مهارت آموختگان کارجو در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری با رویکرد تأمین نیروی انسانی مورد نیاز استان گلستان از دیگر تعهدات این اداره‌کل در این تفاهم‌نامه است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .