عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نشست مجازی مشترک دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و انستیتو تحقیقات فلات تبت آکادمی علوم چین

در راستای مراودات علمی و پژوهشی بین المللی صورت گرفت؛

برگزاری نشست مجازی مشترک دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و انستیتو تحقیقات فلات تبت آکادمی علوم چین

 

 نشست مجازی مشترک دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و انستیتو تحقیقات فلات تبت آکادمی علوم چین با موضوع بررسی و تبادل نظر درباره برنامه‌های آتی مرکز تحقیقات مشترک علوم زمین، با حضور رئیس دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری و مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

 

در این نشست طرفین بر گسترش همکاری های علمی و پژوهشی و عمل به مفاد تفاهم نامه های فی مابین تأکید کردند.

در ادامه پروفسور خو، معاون پژوهشی و فناوری انیستیتو فلات تبت آکادمی علوم چین گزارشی از برنامه های انجام گرفته مرکز از ابتدای تاسیس و برنامه های آتی مرکز ارائه کرد.

در پایان دکتر علی نجفی نژاد رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از ارسال تعداد دوهزار ماسک N95 که در اقدامی انسان دوستانه از طرف مرکز فلات تبت چین انجام گرفت تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است: مرکز تحقیقات مشترک علوم زمین، اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و انستیتو تحقیقات فلات تبت آکادمی علوم چین با فعالیت در محورهای اصلی تغییرات اقلیم خاک، هیدرولوژی و آبخیزداری، مطالعات اکولوژیک و زیست بوم، تمدن بشری و … در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان راه اندازی شد.

از جمله اقدامات انجام شده در طول این همکاری مشترک می‌توان به برگزاری همایش بین المللی تغییر اقلیم و محیط زیست دیرین در آسیای میانه، اعزام اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقطع دکتری به چین و اجرای پروژه تحقیقاتی بررسی تغییر اقلیم با تمرکز بر خاک های لسی اشاره کرد.

شایان ذکر است: انجام پنج پروژه تحقیقاتی مشترک، برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری متخصصان ایرانی و چینی در حوزه سیل، تاسیس دو ایستگاه هواشناسی در مزارع تحقیقاتی منطقه خشک شمال آق قلا و مزرعه شماره دو منطقه مرطوب دانشگاه، برگزاری کارگاه تخصصی سه روزه و اعزام دانشجو و هیئت علمی برای دوره تابستانه به چین از جمله برنامه های این مرکز در سال جدید می باشد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .