عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح مرکز خلاق صنایع‌دستی در شهرستان گنبدکاووس

به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع‌‍دستی؛

افتتاح مرکز خلاق صنایع‌دستی در شهرستان گنبدکاووس

افتتاح مرکز خلاق صنایع‌دستی در شهرستان گنبدکاووس

 مرکز خلاق صنایع‌دستی شهرستان گنبدکاووس با حضور معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، روز یکشنبه 25 خردادماه 99 این مرکز خلاق صنایع‌دستی به‌عنوان محلی برای طراحی، خلاقیت و نوآوری هنرهای سنتی در شهرستان گنبدکاووس با حضور عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان، مریم آق‌آتابای رییس میراث‌فرهنگی گنبد و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه افتتاح شد.
عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در حاشیه این مراسم ضمن تبریک هفته صنایع‌دستی به فعالان این حوزه، گفت: ایجاد مرکز خلاق صنایع‌دستی ایده بسیار جالب در راستای معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی و توانمندی هنرمندان شهرستان گنبدکاووس است.
او خاطرنشان کرد: توسعه این مرکز در آینده نزدیک و با حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از برنامه‌های فرمانداری است.
افتتاح سه مرکز صنایع‌دستی تا پایان سال‌جاری در گنبدکاووس
احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان نیز در حاشیه این مراسم در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: گنبدکاووس یکی از شهرستان‌های غنی استان در تنوع محصولات صنایع‌دستی است و تاکنون سه کارگاه تخصصی رودوزی سنتی، نمدمالی و سفالگری در این شهرستان راه‌اندازی شده و سه مرکز دیگر هم تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
او خاطرنشان کرد: نخستین موزه خصوصی گنبدکاووس و دومین موزه خصوصی استان هم به‌زودی در این شهرستان افتتاح خواهد شد.
مریم آق‌آتابای رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس نیز در آیین افتتاح مرکز خلاق صنایع‌دستی این شهرستان گفت: هنرمندان ۶ رشته نمدمالی، ابریشم‌بافی، گلیم‌بافی، البسه محلی، رنگرزی طبیعی و رودوزی سنتی با حضور در این مرکز و استفاده از تجهیزات و ابزاری که در اختیارشان قرار گرفته است می‌توانند طرح‌هایی جذاب و مطابق با نیاز بازار طراحی کنند.
او تصریح کرد: هنرمندان حاضر در این مرکز با ارائه ایده‌های نو، زمینه استفاده از ظرفیت فعالان صنایع‌دستی در مناطق دور افتاده برای تولید محصولات جذاب و فروش در بازارهای کشوری را فراهم می‌کنند.

افتتاح مرکز خلاق صنایع‌دستی در شهرستان گنبدکاووس


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .