عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز مقدمات اجرایی و تجهیز کارگاه احداث شبکه قره سو - زرین گل

مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان :

آغاز مقدمات اجرایی و تجهیز کارگاه احداث شبکه قره سو - زرین گل

 مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار کرد: مقدمات اجرایی و تجهیز کارگاه پروژه ۱۴ هزار هکتاری قره سو - زرین گل با هدف احداث شبکه های فرعی و ایجاد سیستم آبیاری مدرن در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس مهدی ضیائی اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخش‌هایی از این پروژه که در محدوده شهرستانهای علی آباد کتول و آق قلا اجرا می شود، شامل کانال‌ها و زهکشهای اصلی اجرا شده است.
وی افزود: اخذ تسهیلات از بانک توسعه اسلامی به مبلغ 92.2 میلیون یورو  جهت تکمیل طرح فراهم شده و پروژه احداث و تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو و زرین‌گل و سازه‌های مربوطه یکی از پروژه‌ های این طرح بزرگ است. 
وی گفت: ایجاد شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی به مساحت تقریبی ۱۴ هزار هکتار، استقرار سیستم‌های آبیاری تحت فشار (گان با بوم آب‌پاش)، احداث ساختمان‌های بهره‌برداری و توانمندسازی بانوان، اجرای نیروگاه برق‌آبی کوچک و ایجاد و اصلاح سدهای کوچک مخزنی در منطقه، از مشخصات فنی این پروژه است.
مهندس ضیایی از جمله اهداف این طرح را توانمندسازی کشاورزان و بهبود وضعیت کشاورزی و افزایش رفاه عمومی منطقه و افزایش راندمان آبیاری، توانمندسازی بانوان روستایی و افزایش ظرفیت مشارکت آن‌ها و افزایش دانش اجتماعی، احداث نیروگاه برق‌آبی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آبی موجود در سیستم و تولید برق از آن، تثبیت و توسعه زمینه‌های اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و پیاده‌سازی الگوی کشت مناسب با وضعیت منطقه عنوان کرد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .