عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احداث «آتش بر»؛ سنگر دفاعی محکم جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی


احداث «آتش بر»؛ سنگر دفاعی محکم جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی

احداث «آتش بر»؛ سنگر دفاعی محکم جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی
 سرهنگ بزی از شروع احداث "آتش بر" در نقاط حساس و مستعد به آتش سوزی در استان خبر داد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، حبیب یارادبزی گفت: کشاورزان طبق عادت دیرینه پس از برداشت محصول کاه و کلش های باقیمانده را آتش زده و با توجه به وسعت 6 هزار و 800 کیلومتری مرز مشترک بین زمین های زراعی و جنگلی این مسئله گاهی باعث بروز آتش سوزی های وسیع و ویرانگر در سطوح جنگلی می گردد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نکته ی مهم دیگری که اهمیت دارد اینست که استان گلستان بیشترین جنگلهای سوزنی برگ کشور را دارد و در ماههای گرم سال این جنگل ها مانند انبار باروت بوده و با کوچکترین جرقه ای شعله ور می شوند.
وی ادامه داد: لذا احداث آتش بر با توجه به ورود به فصل گرما و احتمال افزایش آتش‌سوزی‌ ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان و درراستای اعمال تدابیر و اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق بحرانی در حال اجرا می باشد.
ایشان با اشاره به اهمیت زیاد اطلاع رسانی ها و کارگاه های ترویجی و آموزشی در کاهش حریق تصریح نمود: از مهمترین اقدامات علاوه بر احداث آتش بر، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ جلوگیری از حریق در بین عموم مردم می باشد که نقش تعیین کننده ای در کاهش حریق دارد.
وی با بیان ماده 20 هوای پاک اعلام نمود: کشوارزان گرامی آگاه باشند که به استناد ماده مذکور از هوای پاک آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب بوده و مجازات مرتکب از 6 ماه تا 2 سال حبس دارد.
سرهنگ بزی در خاتمه افزود: حریق مسئله ای ست که همت همگانی می طلبد لذا از عموم مردم خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه نشانه ی حریق به ویژه دود مراتب را به صورت شبانه روزی با سامانه ارتباطی 1504 به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند تا در اسرع وقت وارد عمل شویم.
 
احداث «آتش بر»؛ سنگر دفاعی محکم جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .