عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفاظت و مراقبت از گونه های مرتعی کشت شده از اعتبار صندوق توسعه ملی سال 98


حفاظت و مراقبت از گونه های مرتعی کشت شده از اعتبار صندوق توسعه ملی سال 98

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مراوه تپه از حفاظت و مراقبت از گونه های مرتعی کشت شده از محل اعتبار صندوق توسعه ملی سال 98 خبر داد.

 فرشید رحمانی گفت: در سال ۹۸ ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی تعداد  ۴۰۰ هزار اصله نهال مرتعی در نهالستان امام علی این شهرستان از انواع  گونه های آتریپلکس کانیسنس(Atriplex canescens)، آتریپلکس لنتیفورمیس (A. Lentjformis)، آتریپلکس هالیموس (A.halimus)، قیچ (zygophllum)، قیچ لوبیایی (zygophllum fabago ) و دانه برنجی (piptatherum) تولید شده است.

رحمانی بیان داشت: انتقال و غرس نهالهای مذکور در قالب بوته کاری در سطحی بالغ بر ۵۳۵ هکتار در مراتع نایب دره ، ابوساری، آق چاتال و قرناق از مراتع قشلاقی مراوه تپه انجام گرفته است .

ایشان اظهار کرد: از 535 هکتار (۲۷۵ هکتار) ان مشارکتی توسط دامداران و بهره برداران انجام شده، (۲۶۰ هکتار) در قالب پیمانکاری انجام شده است که خوشبختانه بوته ها در وضعیت مطلوبی بود و در حال حاضر توسط پیمانکار در مرحله آبیاری می باشد.

رحمانی افزود: اعتبار پروژه های بخش مرتع شهرستان بالغ بر ۱۰میلیارد ریال می باشد

وی هدف از اجرای این پروژه را جلوگیری از بیابانی شدن مراتع  ،کاهش فرسایش خاک ،افزایش تولید علوفه وکاهش فشار چرای دام به مراتع واصلاح واحیای مراتع اعلام کرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .