عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان

به منظور گرامیداشت هفته قوه قضاییه صورت گرفت:

نشست دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان

نشست دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان
به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه، نشست دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان گلستان، در سالن شهید سردار حاج قاسم سلیمانی دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید آیت ا.. بهشتی و شهدای هفتم تیر، قوه قضاییه را قوه ای بسیار کلیدی دانست و گفت: امروزه با توجه به پیچیدگی های به وجود آمده در دنیا، نوع رویکرد به مسائل تغییر کرده و می‌توان با استفاده از روش‌های علمی، در پیشگیری منازعات و اختلافات و برطرف کردن آنها اقدام نمود.

دکتر نجفی نژاد با اشاره به اینکه بسیاری از سیاست گذاری ها به درستی طراحی نشده و نیازمند بررسی مجدد قانون است گفت: دانشگاهها می توانند بسیاری از برنامه ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها را به صورت علمی ریشه یابی کنند و به کمک اساتید موضوعات و چالش‌ها را دقیق و عالمانه موشکافی و مورد بررسی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی آمادگی دارد که با تعامل با قوه قضاییه موضوعات و مسائل جامعه را با عزمی جدی بررسی و در جهت برطرف نمودن آنها اقدام نماید.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان گلستان هدف از این نشست را بهره مندی از نظرات دانشگاهیان در جهت پیشبرد بهتر امور در خدمت‌رسانی به آحاد مردم و ارائه خواسته‌های دستگاه قضایی از جامعه دانشگاهیان دانست.

هاشمیان با اشاره به دوره تحول در قوه قضاییه گفت: یکی از وظایف قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است که در همه سطوح قابل اجرا می باشد و جامعه دانشگاهی می تواند در این زمینه نقش بسزایی ایفا کند.

وی در ادامه در خصوص مسائلی همچون تعامل قوه قضاییه با سازمان های مختلف و جامعه حقوقدانان و راه اندازی کلینیک حقوقی در راستای کاهش پرونده های حقوقی و کیفری، برنامه ریزی در جهت افزایش سطح اطلاعات حقوقی آحاد جامعه و همچنین نقش دانشگاه در جلوگیری از منازعات، پرونده سازی ها و دخالت در صلح و سازش تاکید کرد.

عالی ترین مقام قضایی استان با بیان اینکه امروزه حساسیت مناسبی در زمینه تخریب جنگل ها و قطع درختان در بین جامعه به وجود آمده است خاطرنشان کرد: این حساسیت متاسفانه نسبت به تخریب مراتع پایین بوده و دانشگاه‌ها و سمن ها باید در جهت حفظ این مراتع تلاش و با ارائه برنامه‌های عملیاتی حساسیت مردم را نسبت به این موضوع افزایش دهند.

در ادامه دادستان مرکز استان گلستان بر ارتباط بین دانشگاه ها با صنعت و دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: ارتباط بیشتر بین دانشگاه ها و صنعت موجب کاهش تخلفات و پرونده های ناشی از تضییع اموال عمومی می گردد.

گفتنی است در پایان این نشست به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .