عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز عملیات اجرایی سد کوچک مخزنی نوده حاجیلر در شهرستان آزادشهر


آغاز عملیات اجرایی سد کوچک مخزنی نوده حاجیلر در شهرستان آزادشهر

آغاز عملیات اجرایی سد کوچک مخزنی نوده حاجیلر در شهرستان آزادشهر

 آغاز عملیات اجرایی سد کوچک مخزنی نوده حاجیلر در شهرستان آزادشهر با حضور مهندس کوهساری نماینده مردم شهرستان آزادشهرو رامیان در مجلس شورای اسلامی، مهندس حسینی سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان، حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر ودیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان، در این برنامه اظهار کرد: مصرف آب از لحاظ زمانی به دو شیوه مصارف بهنگام و نابهنگام،تقسیم می شود. مصارف بهنگام توسط ایستگاه های پمپاژ ، شق نهرها، موتور پمپ ها و سدهای انحرافی، در زمانی که آب در رودخانه هست انجام شده وآب را به سمت اراضی کشاورزی منحرف می کند. اما مصارف نابهنگام زمانی است که به آب نیاز نیست ، در سد ذخیره شده ودر زمان نیاز مصرف می شود. 

مهندس حسینی افزود: سدهای بزرگ و سدهای کوچک مخزنی برای مصارف نابهنگام استفاده می شود. بر اساس تعریف کمیسیون بین المللی ، سدهایی که حداقل ظرفیتش 3 میلیون متر مکعب باشد سدهای بزرگ و کمتر از آن سد کوچک مخزنی اطلاق می شود.
وی با بیان اینکه در استان گلستان حدود 300 قطعه سد کوچک مخزنی و آببندان وجود دارد، گفت: 80 قطعه از این سدهای کوچک مخزنی متعلق به وزارت نیرو، تعدادی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی و بقیه توسط خود مردم احداث و در حال استفاده است که مصارف شرب دام، کشاورزی ، آبزی پروری و ...دارد.
سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد : یکی از سیاست های آب منطقه ای احداث سدهای کوچک مخزنی است که سد کوچک مخزنی نوده حاجیلر در حوالی این روستا در زمین 7 هکتاری احداث می شود.
وی افزود: 200هزار متر مکعب آب قابل ذخیره این سد کوچک در فصل غیر زراعی است که در فصل زراعی در اختیار اراضی زراعی قرار خواهد گرفت که قابلیت آبیاری 40 هکتار از اراضی را این ناحیه را دارد.
مهندس حسینی با بیان اینکه تلاش داریم در دهه مبارک فجر این سد کوچک مخزنی را با تلاش پیمانکار پروژه یعنی سپاسد افتتاح نمائیم، گفت: هیات امنای این سد می توانند مباحث پرورش ماهی و آبزی پروری و گردشگری و.. را نیز داخل همین مجموعه مدیریت کنند که البته هر کدام مجوز های خاص خود را می خواهد.
فرماندار شهرستان آزادشهر نیز در این مراسم گفت: اهالی نوده حاجیلر در این پروژه همکاری خوبی داشتند و مشکلات اجتماعی با کمک اهالی رفع گردید و  امید داریم در دهه فجر افتتاح پروژه را داشته باشیم.
دکتر حسینی افزود: اجرای چنین پروژه هایی در مباحث آبی نیاز جدی شهرستان است که توقع است، گسترش چنین پروژه هایی را داشته باشیم.  
مهندس کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان در این مراسم اظهار کرد: مشکلات اساسی مردم در سطح کشور مورد توجه مجلس است.
وی افزود: قیر یارانه ای، استفاده ازظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء در سطح کشور برای نهایی شدن طرح های عمرانی باقی مانده وتلاش برای حل مسکن از اولویت های کمیسون عمران مجلس است.
مهندس کوهساری  با بیان اینکه تلاش داریم از صندوق توسعه ملی اعتباری برای حل مشکل آب شرب روستاها وشهرها اختصاص دهیم گفت: شرکت آب منطقه ای با کلنگ زنی این سد کوچک مخزنی برای اهالی این منطقه حسن نیت خود را نشان داد و امید داریم این سد شروع کارهای بزرگ تر شرکت آب منطقه ای برای تامین آب این شهرستان باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .