عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تلاش می کنیم تسهیل کننده امورات صنفی باشیم

رئیس سازمان صمت گلستان:

تلاش می کنیم تسهیل کننده امورات صنفی باشیم

تلاش می کنیم تسهیل کننده امورات صنفی باشیم

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در جلسه با هیات رئیسه اتاق اصناف بندرگز گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تلاش دارد تا در زمان حاضر بتواند با کمک اتحادیه ها و اتاق اصناف، تسهیل کننده امورات صنفی باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، حسین طلوعیان در این جلسه که با حضور فرماندار، اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی شهرستان بندرگز و معاونین امور بازرگانی و توسعه تجارت و نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان در محل سالن جلسات فرمانداری بندرگز برگزار گردید، گفت: اصناف و بازاریان همواره همراه و پشتیبان نظام بوده و هستند.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا مطابق تصمیمات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا بالاجبار بخش اعظم بازار تعطیل شود و این موضوع آسیب فراوانی به صنوف وارد نمود و دولت مصمم است که حداقل بخشی از این صدمات را با پرداخت تسهیلات به این قشر زحمت کش جبران نماید و ما صمیمانه از صبوری بازاریان و همراهی ایشان سپاسگذاریم .

طلوعیان افزود: اصناف ضمن این که در برگزاری مناسبتهای ملی و مذهبی همیشه پای کار بوده اند، هرگاه که مردم در هر نقطه کشور با مشکلی از قبیل سیل و زلزله مواجه شده اند به یاری ایشان شتافته اند و نامگذاری یکم تیرماه بنام روز ملی اصناف فرصت مغتنمی را برای تجلیل از این یاران همراه فراهم نموده است، که وظیفه خود دانستیم تا با حضور در جمع اصناف و بازاریان از تمامی فعالان این بخش تجلیل نمائیم.

به گفته وی، در شرایط فعلی کشور که علاوه بر جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه امریکا، درگیر ویروس منحوس کرونا نیز هستیم، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تلاش دارد تا بتواند با کمک اتحادیه ها و اتاق اصناف، تسهیل کنندهامورات صنفی باشد .

طلوعیان همچنین با بیان آخرین سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اصناف گفت: شرایط فعلی کشور شرایط ویژه و حساسی است و اصناف و بازاریان نیز باید همچون گذشته کمک کنند تا از این وضعیت نیز به سلامت عبور کنیم.

وی افزود : در حالیکه شیوع ویروس کرونا و فشار مضاعف ناشی از تحریم ها مردم را در شرایط ویژه اقتصادی قرار داده، دیگر به هیچ وجه جایز نیست شاهد گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و سایر تخلفات صنفی باشیم و لذا با تمامی کسانی که در این شرایط چنین تخلفاتی را مرتکب شوند بشدت برخورد خواهیم نمود .

در این جلسه رییس اناق اصناف شهرستان بندرگز نیز به مشکلات ناشی از وجود بازارچه هفتگی در این شهرستان که باعث بی رونقی واحد های صنفی شده اشاره کرد و خواستار اتخاذ تصمیم مناسب در این بخش شد .

سید عسگرحسینی گفت : بندرگز دارای۲۵۰۰ واحد صنفی است و ۱۰ اتحادیه صنفی در اتاق اصناف فعال هستند و متاسفانه اتاق اصناف شهرستان توان تامین حقوق بازرسان خود را ندارد .

گفتنی است در این جلسه مشکلات اتحادیه ها در حوزه تغییر قیمت ها و تعطیلی های مرتبط با بیماری کرونا نیز مطرح و توصیه های لازم به ایشان صورت پذیرفت .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 338
  • کد خبر : 74288