عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شنا کردن در دریاچه سدها و رودخانه‌ها و کانالهای آبیاری و زهکشی استان ممنوع است


شنا کردن در دریاچه سدها و رودخانه‌ها و کانالهای آبیاری و زهکشی استان ممنوع است

 رئیس گروه  مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: شنا کردن در دریاچه سدهای بزرگ و کوچک آبی و رودخانه‌ها و انهار و کانالهای آبیاری و زهکشی استان گلستان ممنوع است وبی توجهی از آن خطر مرگ را به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، جمشید بهمنی اظهار کرد: با توجه به اینکه تاسیسات آبی باهدف شنا ساخته نشده اند و  تمهیدات و امکانات برای امداد و نجات وجود ندارد، بنابراین شنا کردن در این مناطق، به ویژه کاسه سد های بزرگ مخزنی و سدهای کوچک مخزنی و رودخانه‌ها و انهار و کانالهای آبیاری وزهکشی  ممنوع بوده و احتمال غرق شدگی دارد.
وی با اشاره به اینکه هرساله در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود، وی افزود: در حاشیه سدها نیز تابلوهای ممنوعیت شنا نصب شده است.
رئیس گروه  مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه مطابق قانون، شنا کردن در دریاچه سدها و سایر تاسیسات آبی ممنوع است، گفت: با توجه به احتمال بالای غرق شدگی در فصل گرم، لازم است همشهریان و مسافران از شنا کردن در منابع و سازه‌های آبی خودداری کنند.
بهمنی تاکید کرد: حاشیه مخازن سدها و تاسیسات آبی استان به دلیل ترشدگی و لغزنده بودن حاشیه وحریم دریاچه، برای شنا کردن بسیار خطرناک است و خطر مرگ را به همراه دارد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .