عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح دو مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در گرگان و گنبد


افتتاح دو مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در گرگان و گنبد

افتتاح دو مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در گرگان و گنبد

 دو مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی "اندیشکده تعالی فرزانگان" در گرگان و "هماهنگ دشت" در گنبد کاووس و همچنین کافه کارآفرینی "هماهنگ دشت" در شهرستان گنبدکاووس با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری گلستان، مدیر اشتغال و کارآفرینی استان و جمعی از مسئولین استانی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، موسی بی‌باک در این مراسم با اشاره به اینکه رشد و توسعه جامعه در گرو سه عامل ایجاد سرمایه‌گذاری، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال است، گفت: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی همه این موارد را باید در نظر داشته باشند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، هدف از راه‌اندازی این مراکز را گسترش فعالیت‌های کارآفرینانه با تأکید بر مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی استان و کشورعنوان و تصریح کرد: ایجاد ارتباط منطقی و پایدار بین فعالیت‌های کارآفرینانه، هدایت سرمایه‌گذاران و ارائه مشاوره‌های عمومی و تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان خلاقیت، کارآفرینان و متقاضیان ایجاد بنگاه‌های اقتصادی از جمله رئوس فعالیت های این مراکز خواهد بود.

وی اذعان کرد: باتوجه به شرایط بوجود آمده بدلیل درگیری کشور با بیماری کرونا، مراکز باید سعی کنند ازحالت سنتی خارج شده و بیشتر به سمت ارائه خدمات مشاوره ای در بستر اینترنت و فضای مجازی، حرکت کنند.

بی باک تاکید کرد: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی میتوانند با تشکیل شبکه ارتباطی قوی با یکدیگر، از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه یکدیگر حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرکت هماهنگ دشت موفق به اخذ مجوزفعالیت به عنوان مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی هماهنگ دشت و همچنین راهبری کافه کارآفرینی در زمینه کشاورزی شده گفت: یکی ازمزیتهای مرکز مشاوره کارآفرینی در زمینه کشاورزی تاثیر گذاری بسیار زیاد این بخش در رشداقتصاد استان است و باتوجه به ظرفیتهای خوب در منطقه شرق استان(توسعه باغات در مناطق روستایی و مناطق مرزی با روشهای نوین کشاورزی) توسعه روستایی و بخش کشاورزی علاوه براینکه رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت بلکه باعث برقراری امنیت اجتماعی و رشد و توسعه کارآفرینی در بخش کشاورزی خواهد شد. مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به پایین بودن هزینه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی اشاره کرد و این امر را باعث نگهداری جمعیت روستایی در روستاها دانست.

وی افزود: از آنجائیکه کافه کارآفرینی، پاتوق و محل مناسبی جهت تبادل ایده و راهکارهای موثر فیمابین افراد صاحب ایده و صاحبان سرمایه است ،لذا با تشکیل کافه کارآفرینی در این شهرستان میتوان فضایی جهت برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با دانشجویان،سرمایه گذاران، مسئولین دستگاههای اجرایی، صاحبان ایده و شتابدهندگان حوزه کشاورزی ، خصوصاً دانشجویان و فارغ التحصیلان ، فراهم کرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 464
  • کد خبر : 74357