عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد 4 فقره قرارداد مطالعاتی پژوهشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان


انعقاد 4 فقره قرارداد مطالعاتی پژوهشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان

انعقاد 4 فقره قرارداد مطالعاتی پژوهشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان

 4 فقره قرارداد مطالعاتی پژوهشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان منعقد گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان: 4 فقره قرارداد مطالعاتی پژوهشی با هدف دسترسی و بکارگیری دانش فنی و مطالعات روز در اجرای طرح های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه ای، کاربردی و مشاوره ای منعقد شد.
موضوعات این 4 فقره قرارداد شامل، ظرفیت سنجی سیستم های رودخانه ای و مسیل های حوضه آبخیز گرگانرود با هدف مدیریت و هدایت سیلاب های مخرب، اثربخشی پروژه های آبخیز داری حوزه های آبخیز اصلی قرناوه بزرگ ، خلیج گرگان و قره سو می باشند.
محل اعتبار این طرح ها از محل اعتبارات پژوهشی استانی و صندوق توسعه ملی بوده و در حوزه آبخیز گرگانرود، قرناوه بزرگ، خلیج گرگان و قره سو می باشد.
مساحت کل این حوزه ها برابر با 1 میلیون و 466 هزار هکتار بوده که اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و پانصد میلیون ریال این طرح اجرایی خواهد شد.
این قراردادها در راستای ایجاد زمینه مناسب جهت بکارگیری از توانمندیها و برگزاری نشست های حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مرتبط با این اداره کل، برگزاری نشستهای علمی مشترک و انتقال تجربیات و تبادل افکار و اطلاعات اجرا می شود.
با عنایت به اینکه استان گلستان جز استان های سیل خیز و سیل گیر کشور محسوب می شود و اجرای پروژه های آبخیزداری از سنوات قبل با هدف مدیریت سیل در استان اجرا شده است، پایش و ارزیابی عملکرد و اصلاح روش ها و همچنین افزایش پتانسیل بازدهی و عملکردی پروژه ها می تواند نقش مهمی را ایفا کند. بدیهی است در کنار این مهم، موضوعاتی چون تقویت ارتباط  متقابل  دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی،انتقال تجربیات و بهره گیری از دانش روز مورد انتظار است.
همچنین در پایان این جلسه پیشنهاداتی از سوی طرفین قرارداد ارائه و مصوب شد که می توان به مواردی همچون شناسایی پتانسیل های استان در صنعت زراعت چوب و تعیین نوع گونه های سازگار و بومی مناطق مختلف استان، ایجاد نشست های تخصصی با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین تجلیل از پیشکسوتان منابع طبیعی نام برد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .