عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تداوم رگبارها و احتمال وقوع سیلاب های ناگهانی تا اواخر هفته جاری

سرپرست دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه ای گلستان خبر داد:

تداوم رگبارها و احتمال وقوع سیلاب های ناگهانی تا اواخر هفته جاری

 سرپرست دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره 52 سازمان هواشناسی کشور، از یک شنبه 22 تیر تا اواخر وقت روز چهار شنبه 25 تیر 99، سامانه بارشی، رگبار و احتمال وضعیت خطرناک جوی در استان پیش بینی شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حسن فرازجو افزود: بر مبنای ایستگاه های تحت پوشش شرکت آب منطقه ای گلستان، بارش متوسط استان از ابتدای تیر تا 23 تیر سال جاری حدود 18 میلیمتر بوده است که نسبت به دوره مشابه درازمدت حدود 51 درصد افزایش داشته است. بارش متوسط استان از ابتدای سال آبی ( اول مهر 98 ) تا 23 تیر سال 99 نیز حدود 466 میلیمتر بوده است که نسبت به دوره مشابه درازمدت حدود 13 درصد افزایش داشته است.
مهندس فرازجو افزود: در سامانه بارشی از صبح 21 تیر 99 تا صبح 23 تیر 99، بیشترین مقادیر بارندگی در حوضه گرگانرود به وقوع پیوسته و ایستگاه های هیدرومتری ارازکوسه و قزاقلی در بالادست سد وشمگیر در صبح 23 تیر 99 به ترتیب دارای آبدهی حدود 24 و 9 متر مکعب بر ثانیه می باشند.
گفتنی است، در سامانه بارشی هفته جاری، با توجه به ماهیت بارش های فصلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل ها و افزایش نسبی سطح آب رودخانه ها و وقوع سیلاب های ناگهانی وجود دارد لذا شرکت آب منطقه ای گلستان از هم استانی های عزیز و گردشگران محترم خواهشمند است در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و همچنان از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .