عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی خسارات سیلاب در حوضه های گرگانرود و اترک به رودخانه ها و تاسیسات آبی/ آب ناشی از سیل به کشاورزان تحویل می شود

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه فوق العاده کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت :

بررسی خسارات سیلاب در حوضه های گرگانرود و اترک به رودخانه ها و تاسیسات آبی/ آب ناشی از سیل به کشاورزان تحویل می شود

 جلسه فوق العاده کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، روز پنجشنبه مورخ 26 تیرماه با حضور سرپرست شرکت و معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دراین جلسه گزارش مدیردفتر مطالعات پایه شرکت مبنی بر میزان بارش طی روزهای 25 و 26 تیرماه، همچنین گزارش معاون و مدیران حفاظت و بهره برداری شرکت مبنی بر وضعیت و میزان آب ورودی مخازن سد ها در اثر بارشهای چند روز اخیر و وضعیت رودخانه های گرگانرود و اترک، بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.
سرپرست شرکت ضمن ارائه گزارشی از دو جلسه مدیریت بحران آزادشهر باحضور استاندار و معاون عمرانی استانداری، بر دستور استاندار مبنی بر انجام لایروبی ها ویافتن راه حل های مناسب برای جلوگیری از آسیب های ناشی از بارندگی های رگباری در آزادشهر، کلاله و گالیکش تاکید کرد. 
مهندس سید محسن حسینی در ادامه اظهار داشت: آمار بارندگی ها با هوا شناسی تدقیق و خسارت ها در رودخانه ها و تاسیسات آبی بررسی و اعلام شود. همچنین گزارش کاملی از وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه خنجری و همچنین پل های تقاطعی در سه محدوده بالادست ، محدوده و پایین دست شهر آزادشهر تهیه و مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. همچنین روند گزارش دهی دبی رودخانه ها با دقت ادامه یابد و با توجه به دبی سیلابی اترک گروه کارشناسی جهت بازدید و مدیریت سیلاب در منطقه مستقر شوند.
سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان تاکید کرد: خسارات وارده به تاسیسات آبی و رودخانه ها برآورد و تا روزشنبه 28تیر ماه به گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت اعلام شود.
گزارش اولیه کنترل آب های سطحی ( مدیریت سیلاب ) شهرهای آزادشهر، گالیکش و کلاله و علت آبگرفتگی منازل روستایی و برنامه های مهندسی مورد نیاز جهت ارائه به استاندار تهیه ودر جلسه روز شنبه صبح 28تیر ماه ارائه گردد.
به گفته مهندس حسینی ، مدیریت مستمر مخازن سدها ، آبگیری مخازن سدهای کوچک آبی و تحویل آب به کشاورزان آبزی پروران در صورت امکان، صدور اخطاریه به متصرفان حریم و بستر رودخانه های خنجری و آق سو و سازه های تقاطعی نامناسب ، اعزام 2 دستگاه بیل مکانیکی به آزادشهر و 2دستگاه بیل مکانیکی بوم بلند به آبگیر دریچه های داشلی برون تا روز جمعه (27تیر ماه )، باز کردن کامل دریچه های آبگیر داشلی برون و مخازن دانشمند، اینچه برون، آلماگل جهت آبگیری و کنترل واطلاع رسانی لازم در خصوص پیشگیری از  بروز خسارت ناشی ازسیلاب به کشاورزان مسیر کانال آبگیر داشلی برون از طریق بخشداری و شورا ها و دهیاران از جمله مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .