عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح 10 پرونده از گلستان در شورای راهبردی روستاها و شهرهای ملی برای اولین‌بار

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبر داد؛

طرح 10 پرونده از گلستان در شورای راهبردی روستاها و شهرهای ملی برای اولین‌بار

طرح 10 پرونده از گلستان در شورای راهبردی روستاها و شهرهای ملی برای اولین‌بار

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در نشست بررسی جایگاه و وضعیت فرش دستباف گنبدکاووس گفت: اولین‌بار است که گلستان با 10 پرونده از شهر و روستاهای استان در شورای راهبردی روستاها و شهرهای ملی حضور خواهد یافت.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری روز شنبه 4 مردادماه 99 در نشست بررسی جایگاه و وضعیت فرش دستباف گنبدکاووس گفت: اولین‌بار است که استان گلستان با 10 پرونده از شهر و روستاهای استان در شورای راهبردی روستاها و شهرهای ملی حضور خواهد یافت که امیدواریم با پیگیری این شهرها و روستاها در این شورا شاهد اتفاقات مثبتی در این حوزه برای استان باشیم.
او خاطرنشان کرد: شهر گنبدکاووس به‌عنوان شهر ملی فرش ترکمن در شورای راهبردی ثبت روستاها و شهرهای ملی کشور به‌تصویب رسیده است و چند سالی است که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان پیگیر تبدیل آن به شهر جهانی است. برای تحقق این موضوع باید حدود ۲۰ اقدام زیرساختی از جمله ایجاد المان‌های مرتبط با فرش در این شهر اقدام شود و می‌بایست دستگاه‌های اجرایی شهرستان با تعامل زمینه تسریع تحقق این الزامات را محقق سازند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تجاری‌سازی و بازاریابی را از دغدغه‌های تولید‌کنندگان صنایع‌دستی گلستان ذکر کرد و گفت: امروزه کسب‌وکار اینترنتی فاصله‌ها را از بین‌برده است و می‌تواند بازار جدیدی برای محصولات صنایع‌ستی استان باشد. اداره‌کل میراث‌فرهنگی با ورود به حوزه آموزش فروش مجازی برای هنرمندان سعی در تقویت این حوزه و بهره‌مندی بیشتر هنرمندان و صنعتگران از این فضا را دارد.
تجری اضافه کرد: برای معرفی صنایع‌دستی استان در شرایط شیوع ویروس کرونا اولین فروشگاه مجازی در هفته صنایع‌دستی رونمایی شد و سه فروشگاه جامع عرضه محصولات صنایع‌دستی نیز در حال برنامه‌ریزی است که امیدواریم این اقدامات زمینه ایجاد ارتباط بین هنرمندان و صنعتگران با خریداران را فراهم‌سازد.
نشست بررسی جایگاه و وضعیت فرش و بافته‌های داری شهرستان گنبدکاووس روز شنبه 4 مردادماه 99 با حضور امان‌قلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس، احمدی تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم آق‌آتابای رئیس میراث‌فرهنگی شهرستان گنبدکاووس مسئولین شهرستانی و فعالان فرش و بافته‌های داری در دانشگاه کوثر این شهرستان برگزار شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .