عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارائه 10 پرونده از شهرها و روستاهای صنایع‌دستی گلستان نشان از اهمیت صنایع‌دستی در این استان است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور:

ارائه 10 پرونده از شهرها و روستاهای صنایع‌دستی گلستان نشان از اهمیت صنایع‌دستی در این استان است

 معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی گفت: ارائه 10 پرونده از شهرها و روستاهای صنایع‌دستی استان گلستان در این شورا نشان‌دهنده اهمیت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این استان است.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز دوشنبه 6 مردادماه 99 در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی بعد از شنیدن توضیحات و دفاع مسئولان استان گلستان از پرونده‌های ارائه شده به این شورا، بیان کرد: استان گلستان اولین استانی است که با 10 پرونده در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی حضور می یابد که جای تقدیر دارد.
او اضافه کرد: ارائه 10 پرونده از شهرها و روستاهای صنایع‌دستی استان گلستان در این نشست نشان‌دهنده اهمیت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این استان است. با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه صنایع‌دستی گلستان وجود دارد باید حتماً شهرها و روستاهای صنایع‌دستی در این استان ثبت جهانی شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: صادرات صنایع دستی به ویژه صادرات چمدانی در استان گلستان رقم بسیار بالایی دارد. با توجه به این پتانسیل بزرگ در حوزه صادرات صنایع دستی، نیازمند توجه خاص استاندار و مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان هستیم.
محمودیان گفت: گلستان جزو اولویت های مهم و از استان های استراتژیک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است و در سال جاری که با عنوان جهش  تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، من و همکارانم در معاونت صنایع‌دستی نیز به طور جدی از هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان حمایت خواهیم کرد.
او در ادامه خواستار حمایت ویژه استاندار گلستان برای به بهره برداری رسیدن هر چه سریعتر بازارچه های دائمی استان در راستای پشتیبانی از هنرمندان و صنعتگران شد و بیان کرد: موضوع بازارچه های دائمی صنایع دستی که با همت استاندار محترم، مدیرکل محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال ایجاد و پیگیری است نقش پررنگ و ویژه ای در رونق صنایع دستی استان خواهد داشت.
محمودیان با تاکید بر نقش تبلیغات در توسعه صنایع دستی خاطرنشان کرد: باید صداو سیمای ملی و استانی در خصوص معرفی ظرفیت های صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستاهای مطرح استان گلستان حضوری پررنگ داشته باشد و این موضوع حمایت ویژه استاندار محترم را طلب می کند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان گفت: از همت استاندار گلستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرمانداران محترم شهرستاهای استان که در دفاع از پرونده ها در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی کشور حضور یافتند تشکر ویژه دارم.
در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، 10 پرونده از استان گلستان با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، استاندار گلستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از فرمانداران، مسئولین شهرها و روستاهای استان بررسی نهایی شد.
پرونده شهرهای علی آبادکتول به عنوان شهرملی نواربافی کتول، رامیان و مینودشت به عنوان شهر ملی ابریشم بافی، روستای سیاهرودبار شهرستان علی آبادکتول به عنوان دهکده صنایع دستی، روستای عزیز آباد شهرستان کلاله به عنوان روستای ملی ابریشم بافی ترکمن، روستای زیارت شهرستان گرگان به عنوان روستای ملی جاجیم بافی، روستای شاهکوه شهرستان گرگان به عنوان روستای ملی سوزن دوزی، روستای لهندر مراوه تپه به عنوان روستای ملی منجوق دوزی و روستای تنگلی و حاجی قوشان نیز به عنوان روستای ملی سوزن دوزی ترکمن در این جلسه مطرح و مورد بررسی نهایی قرار گرفت.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .