عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار با خانواده های شهدای منا در شهرستان آزاد شهر


دیدار با خانواده های شهدای منا در شهرستان آزاد شهر

 در آستانه عید سعید قربان و سالروز فاجعه منا، مدیر حج و زیارت استان گلستان با همراهی نماینده دفتر بعثه مقام معظم رهبری درحج و زیارت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد و تعدادی از مدیران و روحانیون کاروانهای حج استان، روز سه شنبه 7 مرداد ماه 99 با تعدادی از خانواده های شهدای منا در شهرستان آزادشهر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان، در این دیدار که در پی تأکید دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر رشیدیان، معاون وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت کشور انجام شد، از خانواده های شهدای منا، اغول بی بی قورچایی، گلدی بای مارامایی، تازه گل آزمون از شهرستان آزادشهر روستای قورچای دیدار و دلجویی به عمل آمد.
مدیرحج و زیارت استان هدف ازدیدار با خانواده شهدای منا را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای منا و ارج نهادن مقام شامخ آنها دانست.
شایان ذکر است دراین دیدار دکتر صالحی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر رشیدیان معاون وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت کشور و حجت الاسلام والمسلمین ارزانی ریاست کانون فرهنگی هنری مساجد کشور با خانواده شهیدمنا اغول بی بی قورچایی بصورت ویدیوئی دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار زنده تصویری دکتر صالحی گفت: همه شهدا جایگاه خاصی دارند اما شهدای منا ویژگی هایی دارند که از بقیه شهدا متمایز می شوند. این شهدا در اوج عبادت به شهادت رسیدند، اگر حج را قله عبادت ببینیم که آیات و روایات نیز اینگونه است این شهدا در لباس احرام و در منا که اوج عبادت و بندگی است به شهادت رسیدند.
در ادامه دکتر علیرضا رشیدیان گفت: به نمایندگی از همکاران به خانواده شهدای منا تسلیت می گویم و امیدوارم خداوند به خانواده های این شهدا صبر عطا کند. این شهدا با لباس سفید و احرام به لقا الله پیوستند و به عنوان کارگزاران حج موظف هستیم حقوق خانواده شهدای منا را پیگیری کنیم.
رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا توفیق زیارت حرم امن الهی و انجام فرایض حج و زیارت قبور ائمه اطهار (علیه السلام) و مراسم عرفه و منا و زیارت شهدای که در مکه مکرمه به خاک سپرده شدند را از دست دادیم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: رسم ادب این بود از نزدیک خدمت خانواده شهدای منا می رسیدیم ولی با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی این ارتباط با خانواده شهیده قورچائی برقرار شد.
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن تشکر از مسئولان استان گلستان که زمینه این دیدار را فراهم کردند گفت :در هفته گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کردند که با توجه به سالروز فاجعه منا در این هفته خدمت یکی از خانواده های شهدای منا برسیم و امروز خرسند هستیم در خدمت خانواده شهید قورچائی هستیم.
در پایان این مراسم با نثار فاتحه و اهدای شاخه گل، گلزار شهدای منا درشهرستان گنبد کاووس غبار روبی و عطر افشانی شد.

 

 

 

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیریت حج و زیارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .