عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امضای تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی گلستان و مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان


امضای تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی گلستان و مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان

 تفاهم‌نامه همکاری مشترک  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان با هدف گسترش فرهنگ ازدواج آسان و ترویج این آیین آسمانی و رفع موانع و مشکلات ازدواج از طریق هم افزایی دوطرف منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، این تفاهم نامه امروز چهارشنبه 8 مردادماه 99 با حضور احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی گلستان، محمدعلی محمدی نیک مدیرعامل مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان استان، ناصر گرزین رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج گلستان و عضو شورای اسلامی شهر گرگان و اعضای این مجمع، یاسر قندهاری سرپرست معاونت گردشگری گلستان در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی استان به امضا رسید.
احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در جلسه‌ای که به‌منظور انعقاد این تفاهم‌نامه تشکیل شد، گفت: با توجه به اهمیت حوزه ازدواج جوانان در جامعه، امروز تفاهمنامه ای بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان و مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان استان با هدف گسترش فرهنگ ازدواج آسان و ترویج این آیین آسمانی و رفع موانع و مشکلات ازدواج و همچنین  راه اندازی خانه ازدواج در موزه صنایع دستی (امیرلطیفی) منعقد شد.
او با اشاره به این که ازدواج یکی از موضوعات اساسی و حائز اهمیت زندگی امروز است که باید در سطح کشور به طور ویژه به آن پرداخته شود، تصریح کرد: باید همه دستگاه های اجرایی و همه افرادی که می توانند در این حوزه هم افزایی داشته باشند برای تسهیل و رفع موانع ازدواج جوانان کمک کنند.
تجری تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان برای در اختیار گذاشتن ظرفیت ها و توانمندی های خود در سراسر استان در راستای تسهیل ازدواج جوانان اعلام آمادگی می کند.
او اضافه کرد: بخش خصوصی زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی و تاسیسات گردشگری استان که در زمان شیوع ویروس کرونا نوع دوستی و کمک به هم نوع را به اثبات رسانده اند نیز برای تسهیل ازدواج جوانان واجد شرایط مشارکت خواهند کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: پیگیری موضوع واگذاری اماکن تاریخی و فرهنگی به منظور استفاده در اهداف مورد نظر مجمع از جمله راه اندازی خانه ازدواج آسان جوانان و ... از طریق صندوق حفظ و احیاء ، همکاری ارائه تسهیلات و تخفیفات به منظور استفاده مخاطبین این تفاهمنامه از تاسیسات گردشگری و بازدید از بناهای تاریخی و فرهنگی و موزه ها و ... از جمله تعهدات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این تفاهمنامه است.
او بیان کرد: اولویت برخورداری از تسهیلات، امکانات و مساعدت های مجمع، برگزاری کارگاه های آموزش مهارت های زندگی مشترک و برگزاری جشنواره زوج های جوان و موفق برای کارکنان و خانواده های کارکنان اداره کل و تمامی شاغلین در واحد های تحت پوشش این اداره کل و همچنین معرفی ظرفیت های گردشگری استان به جامعه هدف مجمع از جمله تعهدات مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان است.
تجری در پایان اظهار امیدواری کرد: تاثیرات موثری را در حوزه ازدواج و رفع مشکلات این حوزه با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود اداره کل داشته باشیم.
محمدعلی محمدی نیک مدیرعامل مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان استان گلستان نیز در این جلسه گفت: امسال با لحاظ شرایط کرونایی و محدودیت هایی که وجود داشت بر سایه تشکیل مجامع خیرین ازدواج و سیاست های کلانی که تعریف شده بود مقرر شد از ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی در راستای رفع موانع ازدواج جوانان استفاده شود که در همین راستا امروز تفاهمنامه ای با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان به امضا رسید.
او خاطرنشان کرد: اولین خانه ازدواج جوانان را که در کل کشور منحصر به فرد است با کمک اداره کل میراث فرهنگی استان در بافت تاریخی گرگان شکل گرفت که علی رغم محدودیت شیوع کرونا ویروس و شرایط موجود با استقبال خوبی مواجه شد.
مدیرعامل مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان استان بیان کرد: در هفته ازدواج در این مکان که در خانه تاریخی امیرلطیفی واقع است روزانه بالغ بر 5 مراسم عقد برگزار شد که نشان دهنده این موضوع است که اگر این ظرفیت ها به جوانان و خانواده ها معرفی شود، مورد استقبال قرار خواهد گرفت و به کاهش هزینه های تشکیل زندگی مشترک کمک می کند.
ناصر گرزین رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج گلستان و عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در ادامه این جلسه گفت: پرداختن به امورات جوانان نیاز به عزم جدی و مشارکت همه دستگاه های اجرایی دارد.
او تصریح کرد: امروز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان جزو دستگاه های پیش رو در حوزه تسهیل امر ازدواج جوانان است که جای تقدیر دارد.
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج گلستان با اشاره به این که مجمع خیرین ازدواج آسان تلاش می کند تا ازدواج جوانان را تسهیل و تمهیدات و مقدمات آن را فراهم سازد، گفت: با کمک اداره کل میراث فرهنگی در استان دفتر ازدواج جوان شکل گرفت که استقبال مناسبی را نیز از این مرکز شاهد بودیم.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .