عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از تحقیقات علمی برای افزایش تولید در کشاورزی ضروری است

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

استفاده از تحقیقات علمی برای افزایش تولید در کشاورزی ضروری است

 

استفاده از تحقیقات علمی برای افزایش تولید در کشاورزی ضروری است

 

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر ضرورت استفاده حداکثری از تخصص‌ها، تحقیقات علمی و دانش نوین کشاورزی و منابع طبیعی برای پاسخ به چالش‌های این بخش‌ها و افزایش راندمان تولید تاکید کرد.
کامبیز بازرگان عصر سه شنبه در دیدار با استاندار گلستان اظهار داشت: فرسایش خاک و شور شدن اراضی بخشی از مشکلات کشاورزی گلستان است که بهره مندی از توان علمی مراکز تخصصی مانند مرکز تحقیقات کشاورزی می تواند این نارسایی ها را در راستای افزایش تولید و امنیت غذایی برطرف کند.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به دستاوردهای محققان مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان اشاره کرد و گفت: تولید باقلا بدون تانن از جمله آن ها است که می تواند مشکلات استان را در حوزه نهاده های دام و طیور برطرف کند.
وی همچنین گلستان را از مناطق مستعد در بخش کشاورزی دانست و گفت : زیرساخت های توسعه کشت گلخانه‌ای در این استان مهیا است و در این حوزه  حمایت‌های تحقیقاتی ویژه ای برای استان در نظرگرفته شده است.
استاندار گلستان نیز در این جلسه تقویت صادرات بخش کشاورزی این استان را ضروری دانست و گفت: اراضی حاصلخیز گلستان ظرفیت افزایش محصول را دارد که استفاده از دانش مجموعه هایی مانند مرکز تحقیقات و آموزش و ترویج بخش کشاورزی دست یابی به این اهداف را آسان تر می کند.
هادی حق شناس همچنین بر ایجاد صنایع غذایی و تبدیلی و توسعه کشت گلخانه ای در گلستان تاکید کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز گفت: در این استان بخش تحقیقات تاثیر بسزایی در افزایش راندمان تولید دارد که خروجی آن افزایش تولید محصولات کشاورزی است.
مختار مهاجر همچنین خواستار به‌روز شدن مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی و آزمایشگاه ها شد. 
 کامبیز بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی روز سه شنبه از چند طرح توسعه کشاورزی در استان گلستان بازدید کرد.
وی به اتفاق سعید اسماعیل خانیان رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با دستاوردهای شرکت دانش بنیان، طرح های اصلاح نژاد دام و کارخانه تولید دام در ایستگاه تحقیقات چالکی گرگان آشنا شد.
همچنین رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی در مرکز جهادکشاورزی گرجی محله شهرستان کردکوی حاضر و با کارشناسان و کشاورزان در خصوص نیازها و خواسته های آن ها گفتگو کرد.
مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از سال ۱۳۳۷ تاسیس شده و در حال حاضر بیش از ۷۰ محقق در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

استفاده از تحقیقات علمی برای افزایش تولید در کشاورزی ضروری است


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .