عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 5 هزار پوستر هشدار اطفاء حریق در بین جوامع محلی حوزه های آبخیز توزیع شد

رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی :

5 هزار پوستر هشدار اطفاء حریق در بین جوامع محلی حوزه های آبخیز توزیع شد

 

 رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی استان گلستان از توزیع 5 هزار پوستر هشدار اطفاء حریق در بین جوامع محلی حوزه های آبخیز بین جوامع محلی هدف خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان یاز مراد کوسه غراوی اظهار کرد با توجه به مرز مشترک بین زمین های کشاورزی و جنگل ها و مراتع آتش‌ زدن زمین های کشاورزی گندم یکی از تهدیدهای منابع طبیعی در فصل برداشت این محصول است و در این زمینه کارشناسان و تسهیلگران حوزه های آبخیز در شهرستان ها با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی اطفاء حریق در کاهش آتش سوزی جنگل ها و مراتع نقش زیادی داشته اند به طوری که در سال جاری آتش سوزی وسیعی در جنگل ها اتفاق نیافتاده است.

 وی با تاکید بر آموزش و آشنایی جوامع محلی با اهمیت منابع طبیعی، ادامه داد : 242 دهیار، 193 همیار محافظ و 626  نیروی حفاظتی در دوره های آموزشی اطفاء حریق ماه های خرداد و تیر شرکت کرده و آموزش دیده اند.

کوسه غراوی تصریح کرد : برای 114 کارشناس پهنه های تولیدی جهاد کشاورزی 195 نفر از سازمان های مردم نهاد و بیش از 230 نفر از سایر جوامع محلی و ذینفعان نیز دوره های مختلف آموزش اطفاء حریق برگزار شده است.

رییس اداره آموزش ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان  تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع، آشنایی افراد با چگونگی اطفاء حریق و کنترل آن در ساعت های اولیه، مدیریت بحران در هنگام حریق، فراهم کردن تجهیزات در حالت اضطراری و رفع نواقص احتمالی از اهداف برگزاری این دوره ها بوده است.

 

 


 


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .