عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیریت پایدار منابع طبیعی با ظرفیت سازی و توانمندسازی تشکل ها و تعاونی ها تسریع می یابد


مدیریت پایدار منابع طبیعی با ظرفیت سازی و توانمندسازی تشکل ها و تعاونی ها تسریع می یابد

نشست هم اندیشی مدیران عامل تعاونی­ها و تشکل­های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان برگزار شد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در نشست هم اندیشی با مدیران عامل تعاونی­ها و تشکل­های منابع طبیعی اظهار کرد : تعاونی­ها و تشکل­ها در حوزه منابع طبیعی با هدف استفاده از ظرفیت تحصیلکرده­ های منابع طبیعی و کشاورزی در استان تشکیل شده است که با متمرکز ساختن برنامه­ های ظرفیت سازی و توانمندسازی از این قابلیت می­توان به نحو مؤثرتری بهره­ مند شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ؛ ابوطالب قزل سفلو تصریح کرد : با توجه به آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده (۲۹)، تعاونی­ها و تشکل­ها در این حوزه رتبه بندی شده­ اند و تعاونی­ها و تشکل­های دارای صلاحیت و رتبه می­ توانند با توجه به آگهی­ های سامانه مناقصات و ارتباط مؤثر با ادارات شهرستانی، از پروژه­های تعریف شده در حوزه منابع طبیعی آگاهی یابند.

در ادامه رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت­های مردمی اداره کل گفت : مدیریت پایدار منابع طبیعی با مشارکت آگاهانه مردم و به خصوص مجریان و بهره‌برداران منابع طبیعی انجام می شود و از این رو تعاونی­ها و تشکل­ها اهمیت ویژه­ ای دارند.

یازمراد کوسه غراوی با اشاره به آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده (29) افزود: با ابلاغ این آئین­ نامه، این فرصت مهیا شده تا بیشترین تمهیدات ممکن برای نقش آفرینی مجریان و بهره­ برداران و ساکنین عرصه­ های منابع طبیعی فراهم گردد. بنابراین، تعاونی­ها و تشکل­های منابع طبیعی ضمن سهیم شدن در منافع و افزایش انگیزه در کاهش فرسایش و تخریب جنگل ها و مراتع نقش دارند.

در پایان جلسه مدیران عامل شرکت­های تعاونی منابع طبیعی حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص پروژه های منابع طبیعی و پرسش و پاسخ در این خصوص پرداختند.

 

مدیریت پایدار منابع طبیعی با ظرفیت سازی و توانمندسازی تشکل ها و تعاونی ها تسریع می یابد

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .