عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین متمرکز گرامیداشت روز خبرنگار استان گلستان برپا شد

به میزبانی استانداری گلستان؛

آیین متمرکز گرامیداشت روز خبرنگار استان گلستان برپا شد

آیین متمرکز گرامیداشت روز خبرنگار استان گلستان برپا شد

 آیین متمرکز گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه گلستان در عصر یکشنبه 19 مرداد ماه در سالن اجتماعات استانداری گلستان برپا شد. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛ در این آیین استاندار گلستان و جمعی از مدیران استانی و اهالی رسانه حضور داشتند؛ همچنین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به صورت وبیناری مهمان ویژه مراسم بود.
در ابتدای مراسم عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن تبریک گرامیداشت مقام خبرنگار و اینکه خبرنگاران دیده بانان امین جامعه هستند، گزارشی از وضعیت خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان ارائه کرد.
وی با اشاره به پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه خبرنگاران بیمه کرونا می شوند، گفت: سال گذشته برای آگهی ثبتی و دولتی توانستیم سهم نشریات محلی را از 30 درصد به 70 درصد ارتقاء دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: با همکاری استانداری گلستان در هفته گذشته توانستیم به 100 نفر از خبرنگاران تسهیلات قرض الحسنه پنج میلیون تومانی ارائه کنیم.
در ادامه جعفر خاندوزی نماینده اصحاب رسانه استان و هادی علمدار نماینده خانه مطبوعات با حضور در جایگاه درباره مطالبات صنفی اهالی رسانه ی استان و ضرورت توجه ویژه به قشر پر تلاش رسانه مطالبی را مطرح کردند.
سپس محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به صورت وبیناری در جلسه حاضر بود، گفت: امروز قدرت اصلی در دنیا اطلاعات است و قدرت اطلاعات در کنار هر چیزی قرار بگیرد منجر به ارزش افزوده می شود.
خدادی به دغدغه خبرنگاران تاکید کرد و بیان کرد: موضوعاتی که مطرح شد نکات درستی است و انتظارات نیز حداقلی است و پاسخ همه انتظارات به اقتصاد استان باز می گردد.
وی با بیان اینکه امروز محتوای انتشار مطبوعات بسیار حائز اهمیت است، متذکر شد: رسانه دیگر برای خبر نیست و خبر در مدت کوتاهی از طریق شبکه های اجتماعی منتشر می شود و رسانه ها برای بعد از خبر است.
در ادامه هادی حق شناس ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از خبرنگاران پر تلاش، اظهار کرد: از سیل و کرونا و حوادث و موضوع انتخابات همه نشریات و خبرگزاری ها در عرصه رسانه زحمات زیادی کشیده شده که به سهم خودم تقدیر و تشکر می کنم.
حق شناس با بیان اینکه مشکلات استان زیرساخت است، افزود: استان گلستان جزو بهترین استان هایی است که از لحاظ محصولات کشاورزی است و بیش از پنج میلیون تن محصول تولید می کند و یک استان به معنی واقعی کلمه می تواند نصف ایران را تغذیه کند.
در بخش پایانی مراسم از خبرنگاران و اهالی رسانه ی استان که در حوزه اخبار کرونا و حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت داشتند تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است جمعی از اهالی رسانه استان نیز همزمان در فرمانداری ها و ادارات استان حضور داشتند و  ضمن بیان دغدغه های خود به صورت مجازی مهمان این رویداد فرهنگی بودند.
یادآوری می شود شعر خوانی با موضوع خبرنگار و رسانه با گویش گرگانی از  برنامه های اجرا شده در این مراسم بود؛ همچنین برخی از اهالی رسانه استان نیز به بیان دغدغه های خود پرداختند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .