عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هم اندیشی با مدیران خبرگزاری ها در استان گلستان برپا شد


جلسه هم اندیشی با مدیران خبرگزاری ها در استان گلستان برپا شد

جلسه هم اندیشی با مدیران خبرگزاری ها در استان گلستان برپا شد

                     با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان جلسه هم اندیشی با مدیران خبرگزاری های استان در ظهر چهارشنبه 29 مرداد ماه برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای جلسه هر یک از مدیران خبرگزاری های استان به نوبت درباره موضوعاتی چون بیمه خبرنگاران، آموزش مدون و تخصصی، رتبه بندی خبرنگاران، یارانه و ارائه آگهی به خبرگزاری ها،پیگیری ارشاد برای تبیین ضرورت پیوست رسانه ای برای دستگاه ها، حضور خبرگزاری ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی و ... مطالبی را مطرح کردند.
سپس عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت آغاز هفته دولت و تسلیت پیشاپیش ایام محرم، گفت: حمایت از دولت در شرایط تحریم و کرونا و... حمایت از نظام است.
وی افزود: دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر اعلام شده است و شایسته است بتوانیم با کمک یکدیگر و مدیریت رسانه ای، پروتکل های اعلامی را در جامعه اطلاع رسانی کنیم و فضای مناسبی را  برای بهره مندی آحاد مردم از فضای معنوی ماه محرم و صفر فراهم سازیم.
کشمیری با تاکید بر اینکه برخی از اهالی رسانه معتقدند بعضی از مدیران مسئول نشریات و ... استانی بجای خبرنگاران اعضای خانواده خود را بیمه کرده اند، گفت: بارها به جامعه ی رسانه ای استان اعلام کرده ام که اسامی افرادی که گمان می کنید این فعل را انجام داده اند به ما اعلام کنید تا من و همکاران فورا و مجدانه به صورت مکتوب این مسئله را از طریق تامین اجتماعی پیگیری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه خود می دانیم که مطالبات بحق و قانونی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه را پیگیری کنیم، به موضوع درخواست خبرگزاری ها مبنی بر ایجاد شرایط حضور آن ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: من درخواست خبرگزاری ها را پیگیری خواهم کرد و اگر منع قانونی نداشته باشد متصورم حضور شما عزیزان ممکن خواهد شد.
کشمیری با اعلام حمایت از طرح رتبه بندی خبرنگاران و درخواست خبرگزاری ها برای دریافت آگهی، گفت: با همکارانم این درخواست ها را پیگیری می کنیم و در چارچوب قوانین هر کمک، قدم و قلمی از عهده ی ما برآید انجام خواهیم داد.
وی درباره امر آموزش گفت: استان صاحب دو موسسه مطبوعاتی شده است و آن ها اقداماتی در حوزه ی آموزش انجام داده اند و ما نیز برنامه هایی با دستور مستقیم استاندار گلستان برای امر آموزش پیش بینی کرده ایم، حتی در جلسه ی چند روز گذشته شورای اطلاع رسانی استان مقرر شد روابط عمومی های استان و اهالی رسانه اولویت های درخواستی و ضروری خود برای امر آموزش را اعلام کنند تا ما بعد از جمع بندی در اسرع وقت این دوره ها را برپاکنیم.
کشمیری در پایان با اشاره به اینکه جزء وظایف خود می دانم که به دفتر خبرگزاری ها سر بزنم، گفت: اگر همکاران من به عمد یا سهو  در رصد اسامی خبرنگاران فعال در سیل و کرونا  و موارد مشابه در حوزه ی رسانه افرادی را از قلم انداخته اند به خودم اعلام کنید تا من مجدانه پیگیر احقاق حقوق تضیع شده آن ها باشم.
یادآوری می شود در این جلسه احمد گلچین معاون فرهنگی و رسانه ای و حسن دیلم رییس اداره رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز ضمن اعلام حمایت از اهالی رسانه به برخی شبهات و پرسش های مسئولان خبرگزاری ها پاسخ دادند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .