عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » واکسیناسیون بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل


واکسیناسیون بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل

واکسیناسیون بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل

 معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان گفت: استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای جلوگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان ، دکتر محسن  عبدالوند معاون سلامت اداره کل گفت : با توجه به اهمیت بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و بومی که به عنوان یکی از مهمترین بیماری های طیور کشور مطرح است و به منظور افزایش سطح ایمنی طیور بومی علیه این بیماری و در نهایت قطع چرخه تکثیر ویروس و انتقال به طیور صنعتی ، اداره کل دامپزشکی استان گلستان علی رغم شیوع بیماری مهلک کرونا در کشور و استان و با وجود شرایط کاری بسیار دشوار و با رعایت کلیه الزامات بهداشتی و ایمنی فردی ، ضمن اجرای فاز اول واکسیناسیون طیور بومی با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل ،  بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه پرنده روستایی علیه بیماری مذکور بصورت رایگان واکسینه نموده است .
عبدالوند  اضافه کرد : این عملیات با اولویت روستاهای کانون پرخطر و پر جمعیت و جلوگیری از سرایت به مرغداری های صنعتی و کمک به معیشت جامعه روستایی به صورت رایگان انچام گردید.
معاون سلامت دامپزشکی استان  خاطر نشان کرد : نیوکاسل از جمله بیماری های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن ، تلفات بالایی را در صنعت مرغداری به همراه دارد.
وی افزود : استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای جلوگیری  از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور می باشد.
معاون سلامت دامپزشکی استان گفت : فاز دوم عملیات واکسیناسیون طیور روستایی نیز با برنامه ریزی هدفمند اداره کل دامپزشکی استان در اوایل پاییز اجرا خواهد شد و در همین راستا همکاری دهیاریها و روستائیان با ادارات دامپزشکی  و  اکیپ های واکسیناسیون در سرعت بخشیدن و تحت پوشش قراردادن کامل طیور روستایی کمک کننده خواهد بود.
 
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل دامپزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .