عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » از ابتدای سالجاری، مورد ابتلا به آنفولانزا در استان گلستان ثبت نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

از ابتدای سالجاری، مورد ابتلا به آنفولانزا در استان گلستان ثبت نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه، طبق پیش بینی های صورت گرفته، آبان و آذر ماه امسال، زمان تقریبی برای شیوع آنفولانزا N1H1 خواهد بود، افزود: در حال حاضر، هیچ مورد از ابتلا این نوع آنفولانزا در استان گلستان مشاهده و ثبت نشده است.

 به گزارش وبدا، دکتر فاضل در این خصوص گفت: با توجه به اینکه، ذرات هوا به عنوان روش انتقال آنفولانزا شناخته شده است، زدن ماسک علاوه بر جلوگیری از ابتلا به کرونا، ار ابتلا به آنفولانزا نیز جلوگیری می کند.

در ادامه دکتر فاضل درباره مشخصات کرونا و آنفولانزا، گفت: قدرت و راه های انتقال کرونا نسبت به آنفولانزا بیشتر است در حالیکه قدرت کشندگی آنفولانزای N1H1 از کرونا بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: در سال گذشته تعداد 370 مورد بستری افراد مبتلا به آنفولانزا در بیمارستان های استان گلستان ثبت شده که متاسفانه از این تعداد، 27 نفر جان خود را از دست دادند.

وی یادآورشد: در حال حاضر 2 داروی ایرانی درمان آنفولانزا با مشارکت شرکت های داخلی، تولید می شود، که با استفاده از این داروها، امسال نسبت به سال گذشته مشکلات کمتری در زمینه تهیه دارو خواهیم داشت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .