عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه آموزشی گردشگری مسئولانه در استان گلستان برگزار شد

با حضور استادان بین المللی؛

کارگاه آموزشی گردشگری مسئولانه در استان گلستان برگزار شد

کارگاه آموزشی گردشگری مسئولانه در استان گلستان برگزار شد

 کارگاه آموزشی گردشگری با حضور اساتید بین‌المللی و همچنین فعالان حوزه گردشگری استان گلستان در گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان یکشنبه 30 شهریورماه 99 در آغاز این کارگاه آموزشی گفت: شیوع و گسترش ویروس کرونا نه‌تنها در استان گلستان بلکه در کل جهان آسیب‌های جدی را به حوزه گردشگری وارد کرده است و در حال حاضر گردشگری از سخت‌ترین دوران خود را سپری می‌کند.
او با اشاره به این‌که شیوع این بیماری متأسفانه صدمات و خسارات زیادی را در بحث اقتصادی و همچنین اشتغال‌زایی برای تأسیسات گردشگری داشته است، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل همه فعالان حوزه گردشگری استان تهدیدات به وجود آمده به‌تبع گسترش این ویروس به فرصتی برای گردشگری استان تبدیل شود.
قندهاری بیان کرد: حوزه آموزش جزو ارکان اصلی هر کسب‌وکاری است؛ می‌توان با توجه ویژه به بحث آموزش در حوزه گردشگری، کیفیت ارائه خدمات را در این حوزه برای مسافران و گردشگران ورودی به استان افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داد.
او اضافه کرد: اگر بخواهیم گردشگری پایداری را در استان داشته باشیم نیازمند آموزش‌های کیفی در این حوزه برای جوامع محلی، و همچنین تأسیسات گردشگری این حوزه هستیم.
معاون گردشگری استان گلستان با اشاره به سفر دو استاد بین‌المللی به استان و اجرای پروژه گردشگری با همکاری آن‌ها، گفت: آموزش، تهیه بسته‌های سفر به استان، تشویق حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، حضور و جذب مسافران و گردشگران به استان و بازاریابی و تبلیغات حوزه گردشگری استان ازجمله برنامه‌ها و اهدافی است که در سفر این اساتید بین‌المللی در استان پیگیری می‌کنیم.
حسین کشیری مدیر روابط بین‌الملل شهرداری مشهد نیز در ادامه کارگاه آموزشی گردشگری مسئولانه در گرگان گفت: این کارگاه آموزشی در استان گلستان، دومین کارگاه آموزشی گردشگری مسئولانه کشور است که باهدف توانمندسازی مؤسسات و فعالان عرصه گردشگری استان برگزارشده است.
او بیان کرد: شرایط اپیدمی ویروس کرونا علی‌رغم ایجاد شرایطی سخت بر حوزه گردشگری این فرصت را نیز به فعالان این حوزه می‌دهد تا در این مدت به تحقیق و توسعه پرداخته و بازتعریفی از فعالیت‌های این حوزه داشته باشیم.
کشیری اضافه کرد: آشنایی اساتید با حوزه گردشگری استان، ترسیم مپینگ حوزه گردشگری استان و تعریف بسته‌های سفر با همکاری تأسیسات گردشگری استان ازجمله اهداف این پروژه و سفر اساتید بین‌المللی به گلستان است تا استان گلستان که دارای جاذبه‌های مناسبی در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی است را در حوزه بین‌المللی مطرح کنیم.
اقتصاد گردشگری، میراث و فرهنگ در گردشگری، مفهوم توریسم پایدار در عصر حاضر، فرصت‌ها و چالش‌های محافظت از میراث در شهرها و قوانین، مقررات و سیاست‌گذاری در حوزه گردشگری از عناوین این دوره آموزشی بود که توسط وریندا دار دکترای گردشگری از دانشگاه دهلی و مدیر پروژه‌های سازمان ملل متحد و استفانو د سانتوس مدیرعامل موسسه گردشگری آتلانتید ایتالیا و مسئول همکاری بین‌المللی گردشگری اتحادیه اروپا مطرح شد.
این کارگاه آموزشی یکشنبه 30 شهریورماه 99 با حضور وریندا دار دکترای گردشگری از دانشگاه دهلی و مدیر پروژه‌های سازمان ملل متحد، استفانو د سانتوس مدیرعامل موسسه گردشگری آتلانتید ایتالیا و مسئول همکاری بین‌المللی گردشگری اتحادیه اروپا، حسین کشیری مدیر روابط بین‌الملل شهرداری مشهد و یاسر قندهاری معاون گردشگری استان گلستان و مهدی سقایی رئیس موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان در موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان برگزار شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .