عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پروانه های مرتعداری که تا سال 1400 طرح ارائه نکنند باطل می گردند


پروانه های مرتعداری که تا سال 1400 طرح ارائه نکنند باطل می گردند

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت طبق شیوه نامه فنی و اجرایی، عدم تهیه طرح مرتعداری تا سال 1400منجر به ابطال پروانه مرتعداری می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان : ابوطالب قزل سفلو ضمن اعلام این خبر افزود طبق بند 20 فصل دوم اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور که در تاریخ 11 خرداد سال 99 به تایید سازمان جنگلها و مراتع کشور رسیده است تمام مرتعداران دارای پروانه چرای دام دریافت می کنند موظفند تا پایان سال 1400 نسبت به تهیه ی طرح مرتعداری اقدام نمایند.

وی افزود : سازمان جنگلها و مراتع با اجرای این شیوه نامه اصلاحی اجبار بیشتری برای تهیه طرح از سوی مرتعداران ایجاد نموده است.

قزل سفلو تاکید کرد :  با مشارکت مرتعداران تاکنون 620 هزار هکتار  طرح مرتعداری تهیه گردیده و بر اساس این بخشنامه بهره برداران در بازه زمانی باقی مانده فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه استان برای تهیه طرح مرتعداری اقدام کنند در غیر این صورت طبق شیوه نامه مذکور پروانه های ایشان باطل می گردد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ضمن مثبت قلمداد کردن این اقدام تصریح نمود با توجه به اینکه طرح های مرتعداری با رویکرد چند منظوره و تلفیقی می باشد لذا با اجرای این گونه طرح ها افزون بر اقتصادی نمودن مرتعداری استفاده از حداکثر خدمات اکوسیتم های مرتعی نیز امکان پذیر می گردد.

 

وی به برخی از مزایای اقتصادی کردن طرح های مرتعداری اشاره و یادآور شد با اجرای این طرح علاوه بر توسعه گیاهان دارویی و اشتغال زایی گام مثبتی در ارتباط با بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها برداشته خواهد شد و زمینه مناسبی برای ترویج و توسعه گردشگری در عرصه های مرتعی فراهم می گردد  

شایان ذکر است مراتع استان 862 هزار هکتار بوده که تاکنون برای 620 هزار هکتار طرح مرتعداری تهیه و 430 هزار هکتار نیز واگذار شده است.

 

پروانه های مرتعداری که تا سال 1400 طرح ارائه نکنند باطل می گردند

 


 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .