عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری کارگاه الزامات فعالیت گردشگری در فضای مجازی در گلستان

به مناسبت هفته گردشگری؛

برگزاری کارگاه الزامات فعالیت گردشگری در فضای مجازی در گلستان

 هم‌زمان با چهارمین روز از هفته گردشگری کارگاه آشنایی با الزامات فعالیت گردشگری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با حضور معاون گردشگری استان، رئیس پلیس فتا استان و فعالین حوزه گردشگری در گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری معاون گردشگری استان امروز چهارشنبه 9 مهرماه 99 در ابتدای این کارگاه آموزشی ضمن تبریک هفته گردشگری به فعالان این حوزه گفت: سعی شد تا بخش اعظمی از برنامه‌های هفته گردشگری که از 6 مهرماه با شعار "گردشگری و توسعه روستایی" آغازشده است بر محور توسعه روستایی و شناخت ظرفیت‌های این حوزه برگزار شود.
او با اشاره به این‌که اولین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی کشور در استان گلستان صادرشده است، یادآور شد: برگزاری کارگاه آموزشی گردشگری کشاورزی در مزرعه گردشگری توسکا یکی از برنامه‌های هفته گردشگری در استان است. با توجه ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی و مکمل بودن این دو حوزه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه این نوع از گردشگری در گلستان خواهیم بود.
قندهاری بیان کرد: با توجه به اهمیت فضای مجازی و استفاده صحیح از این بستر برای معرفی بهتر استان و جذب مسافر و گردشگر باید حوزه گردشگری از فضای مجازی به بهترین بهره ببرد.
او اضافه کرد: از این‌رو در هفته گردشگری کارگروه فضای مجازی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در راستای استفاده بهتر از فضای مجازی و بهره مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌ها تشکیل شد.
سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان در ادامه این کارگاه آموزشی ضمن تبریک روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری به فعالان این حوزه در استان، گفت: فضای مجازی به واسطه ویژگی‌هایی نظیر بی حدومرز بودن، سرعت‌بالای انتقال اطلاعات، ارزان بودن و ... امروز نقش ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم جهان ایفا می‌کند.
او بیان کرد: متاسفانه برخی از مردم به دلیل عدم شناخت کافی از فضای مجازی، اطلاعات شخصی خود را در این بستر در دسترس عموم قرار می‌دهند و توجهی به آسیب‌ها و تهدیدات آن نخواهد داشت.
سرهنگ پرسا تاکید کرد: فضای مجازی تابع قانون خاصی نیست و ماهیت تهدیدات در این فضا از تکنیک ها تا تاکتیک‌های مهاجمین سایبری قابل پیش‌بینی نیست.
او با اشاره به این که به واسطه شیوع کرونا ویروس و استفاده از فضای مجازی در حوزه آموزش شاهد جهش بسیاری در ضریب نفوذ اینترنت در کشور بودیم، گفت: ضریب نفوذ اینترنت امروز در کشور به حدود 94 درصد رسیده است که می‌تواند در صورت عدم علم و دانش سایبری آسیبی جدی برای این فضا باشد.
رئیس پلیس فتا استان گلستان تصریح کرد: فعالین فضای مجازی در حوزه گردشگری باید بیش از پیش با آسیب‌ها و تهدیدات این حوزه آشنا شوند تا بتوانند از ظرفیتی که فعالیت در این فضا به وجود آورده به شکل صحیحی بهره‌مند شوند.
رونمایی از پرتال بازاریابی گردشگری "گلستان را باید دید"
در انتهای این کارگاه آموزشی از سایت بازاریابی گردشگری به نشانی www.mustseegolestsn.com نیز با حضور یاسر قندهاری معاون گردشگری استان، سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان و یاسر برزگر معاون اداره کل اوقاف و امورخیریه استان رونمایی شد.
این پرتال حوزه بازاریابی و تبلیغات حوزه گردشگری استان نیازمندی‌های مسافران و گردشگران را در حوزه‌هایی نظیر راهنمایان گردشگری، تأسیسات گردشگری، تجهیزات سفر، تورهای گردشگری و... پاسخگو خواهد بود.
این کارگاه آموزشی امروز چهارشنبه 9 مهرماه 99 با حضور یاسر قندهاری معاون گردشگری استان، سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان، اعضای انجمن راهنمایان گردشگری و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان در محل کاخ موزه گرگان برگزار شد.

 

 

  

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .